خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

تکلیف قانون کار ایجاد اشتغال نیست/ عامدانه قصد محروم کردن کارگران از قانون حداقل‌ها را دارند

کد خبر : ۱۰۵۷۴۴۷

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار، گفت: کسانی که ضد قانون کار موضع می‌گیرند، یا آن را مطالعه و درک نکرده‌اند و یا عامدانه و عالمانه قصد محروم کردن کارگران از قانون حداقل‌ها را دارند.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در واکنش به صحبت‌های رضایی (نماینده دشتستان) که قانون کار را ضدتولید توصیف کرده و گفت: تکلیف قانون کار ایجاد اشتغال نیست، حفظ اشتغال است. ایجاد اشتغال تکلیف دولت است. ملت شما را انتخاب نکرده‌اند که چنین صحبت هایی دور ازشان وکیل مردم به زبان برانید آن هم به عنوان کسی که اصولگرا، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه هستید. 

وی افزود: کسانی که ضد قانون کار موضع می‌گیرند، یا آن را مطالعه و درک نکرده‌اند و اینکه عامدانه و عالمانه قصد محروم کردن کارگران از قانون حداقل‌ها را دارند. علی ایحال قانون کار قانون حداقل‌ها و تنظیم کننده روابط کار است؛ ضد اشتغال و ضد تولید بخشنامه ۳۵۷۲۳ سال ۷۲ وزارت کار و دادنامه ۱۷۹ سال ۷۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری است که امنیت شغلی کارگران را نابود کرد. چرا دولت را مکلف نمی‌کنید اصول ۲.۳، ۱.۲۰، ۲۲.۲۶، ۲۷.۲۸ خیلی مهم، ۲۹.۴۳ و۴۶ قانون اساسی را اجرایی کند؟  

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم ایران به ویژه مردم دشستان کاری نکنید مردم از شما نمایندگان روی برگردانند. علاقمند هستم با شما ملاقاتی و گفتگو داشته باشم تا قانون کار و حقوق کارگران را بررسی کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز