خبرگزاری کار ایران

طرح طبقه‌بندی برای قرارداد موقتی‌های پتروشیمی اجرا نشده/ طرح شکایت از سوی کارگران برای رسیدن به حقوق خود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۳۵۵

بنابر اظهارات مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، برای کارگران قرارداد موقت که از نیروهای انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شوند، طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شده اما کارگران قرارداد موقت چنین موضوعی را رد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منظور از طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش‌بینی شده در شناسنامه شغلی خود از گروه، مزد شغل و مزد سنوات برخوردار شوند. اگرچه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در متن قانون مورد توجه قرار گرفته است اما کارگران قرارداد موقت منطقه آزاد پتروشیمی بندر امام به اجرا نشدن این طرح انتقاداتی وارد کرده‌اند. 

اگرچه روابط عمومی وزارت نفت از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این منطقه خبر می‌دهد اما کارگران قرارداد موقت در تماس با خبرنگار ایلنا از اجرا نشدن این طرح خبر دادند. 

بنابر اظهارات کسری نوری (مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت) کارگران قرارداد موقت که از نیروهای انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شوند، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای آن‌ها اجرا شده است ولی کسانی که از پرسنل زیرمجموعه بخش‌های واگذار شده هستند، ارتباطی با وزارت نفت ندارند. 

با این وجود یک کارگر در تماس با خبرنگار ایلنا توضیح داد: طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران قرارداد موقت اجرا نشده است در حالی که کارگران پیمانکار از این مولفه برخوردار هستند. بر اساس ماده ۵۰ قانون کار، ما موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز