خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ابنیه فنی اراک مقابل ساختمان استانداری مرکزی/ دو ماه مزد و عیدی طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۸۵

جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ ماه مزد و عیدی خود، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک، روز گذشته (۲۶ اسفند ماه) به پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق و عیدی خود در آستانه سال جدید معترض شدند.

این کارگران گفتند: مطالبات ده‌ها نفر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک چند ماه است پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت کرونایی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه جدا از دو ماه معوقات مزدی و عیدی، مطالباتی از سال‌ها قبل طلبکاریم همچنین پرداخت برخی مزایای قانونی همانند حق بیمه و مزایای عرفی شامل بن ماه مبارک رمضان و لباس و کفش کار نیز در این مدت با مشکل روبرو بوده است، در ادامه افزودند: هر ماه به با فشار کارگران حقوق می‌گیریم و در حال حاضر که در آستانه سال جدید قرار داریم هنوز به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: همه کارگران معترض خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک و سایر شهرهای کشور که تحت مسئولیت یک تا چند شرکت پیمانکاری مشغول کارند، معوقات مزدی طلبکارند. برخی از این کارگران هر روز بعد از ساعت کاری برای امرار معاش و تامین معاش خانوادهایشان دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند.

طبق اظهارت وی، شرکت‌های پیمانکاری اهمیتی برای کارگران قائل نیستند و مسئولان راه آهن کشور و استان نیز برای وصول مطالبات کارگران کاری انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز