خبرگزاری کار ایران

قطعنامه پایانی اجتماع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۸۲۲

قطعنامه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران که امروز (شنبه/۱۶ اسفند) توسط اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار شد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن قطعنامه به این شرح است:

وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ

چرخ عظیم جوامع به دست توانای کارگران می‌چرخد. 

امام خمینی (ره) 

آنچه که سبب شده امروز برای چندمین بار طی دو ماه گذشته ما را جلوی مجلس بکشاند، عدم اطمینان از به دست آوردن حقوق اجتماعی است. اجرای همسان‌سازی حقوق به تعویق افتاده مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در گرو مصوبه امروز مجلس در خصوص بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است. 

ما امروز در جلوی مجلس قانونگذاری جمع شده‌ایم که به نمایندگان اعلام کنیم تا تثبیت مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان از منابع بند «و» تبصره ۲ به سازمان تامین اجتماعی بابت اجرای همسان‌سازی، این مکان را ترک نخواهیم کرد. ما امروز اعلام می‌کنیم که تبعیض در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد. ما امروز آمدیم که اعلام کنیم بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هم شهروندان این جامعه هستند و باید از حقوق برابر برخوردار باشند. ما بازنشستگان جامعه کار و تولید ایران هستیم. 

ما شاغلان حوزه کار و تولید، پرداخت‌کنندگان مالیاتی هستیم که کل جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند. 

ما کارگران بازنشسته آمدیم اعلام کنیم که دولت و مجلس محترم از محل خلق ارزش ناشی از کار ما امروز موجودیت دارند؛ بنابراین جایز نیست که ما را از حقوق طبیعی خود محروم کنند. 

لذا ما اعلام می‌کنیم تصویب نهایی مجلس در صحن علنی مبتنی بر تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومان از منابع بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خواسته قانونی و بر حق ماست و تا رسیدن به این حق قانونی خود، که زمینه حذف تبعیض و دوگانگی را فراهم خواهد کرد، به تجمعات خود ادامه خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز