خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

کشاورزی و دریا محور اساسی توسعه گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۶۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشاورزی و دریا محور اساسی توسعه گلستان است که باید با ایجاد شرکت‌های تعاونی از این منابع بیش از پیش استفاده کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان اظهار داشت: تعاونی‌ها به دلیل برخورداری از زمینه گسترده فعالیت یکی از محورهای اصلی اقتصاد در دنیا هستند. 

وی بیان کرد: ایجاد تعاونی اگر تبدیل به فکر و اندیشه و اقتصاد شود مهم و ارزشمند بوده و نتایج ماندگاری برجای خواهد گذاشت. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این جلسه گفت: ۴۶.۵ درصد از جمعیت استان روستایی هستند و گلستان جزو سه استان اول کشور از لحاظ جمعیت روستایی است. 

سعید مازندرانی اظهار داشت: گلستان ۶۰۴ هزار نفر جمعیت فعال دارد که از این تعداد ۶۷ هزار نفر بیکار مطلق هستند. 

به گفته وی جمعیت شاغل گلستان ۵۱۸ هزار نفر و نرخ بیکاری استان ۹.۳ درصد است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: سهم استان از اشتغال امسال ۳۰ هزار نفر بود که تاکنون برای ۲۶ هزار و ۲۴۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز