خبرگزاری کار ایران

مرگ ۱۱ کارگر بر اثر کرونا در فارس/ ابتلای ۴هزار و ۴۷۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۵۰

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان فارس تاکنون ۴ هزار و ۴۷۰ کارگر مبتلا شدند و ۱۱ نفر جان باختند.

به گزارش ایلنا، سهراب مختاری در نشست «انقلاب اسلامی، بسیج فداکار، اقدام مومنانه مدافعان سلامت» با بیان این مطلب که ۷۳ هزار کارگاه و واحد تولیدی در سطح استان فارس فعالند، گفت: با شیوع کرونا حدود ۲۷ هزار کارگاه در این استان با مشکلات جدی مواجه شده و ۷۳ هزار کارگر بیکار و متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ کارگر مشکوک به کرونا در فارس مشخص شد که تست ۴ هزار و ۴۷۰ نفر از آن‌ها مثبت بود و خوشبختانه تاکنون ۳ هزار و ۸۴۴ نفر از این کارگران درمان شدند و شوربختانه ۱۱ نفر جان باختند.

وی تاکید کرد: در بعضی از واحدهای تولیدی این استان صدها کارگر روزانه در فاصله‌های نزدیک به یکدیگر مشغول کار و تلاش هستند و اگر دستورالعمل‌هایی بهداشتی در این مجموعه‌ها رعایت نمی‌شد قطعاً فاجعه بزرگی به بار می‌آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس رعایت مناسب شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی این استان را عاملی مؤثر در پایین بودن موارد ابتلاء و فوت ناشی از کووید ۱۹ و کارنامه عملکرد فعالان این حوزه را در این ارتباطات قابل قبول ارزیابی کرد.

او همچنین به حمایت‌های معیشتی از زمان شیوع کرونا در فارس اشاره کرد و با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۶ هزار خانوار در فارس ساکن و اغلب جزو یارانه‌بگیران هستند، گفت: سه دهک پایین جامعه نیز در یکسال اخیر کمک‌هایی از دستگاه‌های متولی نظیر کمیته امداد و بهزیستی دریافت کرده‌اند.

مختاری با تاکید بر لزوم هدایت بیشتر کمک‌ها به سمت جامعه کار و تولید، اظهار کرد: به یک میلیون خانوار استان فارس تسهیلات حمایتی کرونا اعطا شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ضرورت هدایت برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش درآمد خانوارهای این استان، گفت: در پی شیوع کرونا در این استان به ۷۳ هزار کارگر بیمه بیکاری پرداخت شد.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا و با هدف حفظ اشتغال‌های موجود و ایجاد انگیزه در کارفرمایان تاکنون ۴۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۳۰ هزار کسب و کار زیان دیده از این بیماری پرداخت شده است.

مختاری اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان بازیابی شده بلکه اکنون به نسبت بهمن ماه ۹۸ تعداد بیمه شدگان فارس نیز بیش از یک درصد رشد داشته است که این مهم موفقیتی بزرگ برای استان قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز