خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی دراصلاح احکام بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آورتعلل نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۴۹

عضوهئیت مدیره کانون بازنشستگان استان گلستان می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی دراصلاح احکام همسان‌سازی بازنشستگان سخت و زیان‌آور قبل از سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

غلامرضا طالبا از کم لطفی‌های سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان انتقاد کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی دراصلاح احکام بازنشستگان مربوط به سخت زیان اور تعلل نکند و اگر قرار هست اصلاحاتی صورت بدهد به امروز و فردا نیندازند و هر چه سریعتر قبل از آغاز ۱۴۰۰ اقدام کند تا افزلیش مربوط به سال ۱۴۰۰به این قشر کم در آمد تعلق گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با انتقاد از اینکه بارها شاهد بودیم که افزایش حقوق بازنشستگان پس از گذشت سه تا چهار ماه از سال جدید پرداخت شده است، گفت: طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱قانون تامین اجتماعی این اجازه به سازمان تامین اجتماعی داده شده که همه‌ساله باتوجه به نرخ تورم و سبد معیشت اقدام به افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان کند و منتظر مصوبه شورای عالی کار نباشند.

او با بیان اینکه به طور طبیعی ما هر سال با آغاز سال جدید یک تورم غیر قابل کنترل را تجربه می‌کنیم، گفت: افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان بعداز سه تا چهار ماه از آغاز سال جدید باعث می‌شود که تورم موجود ضربات غیر قابل جبرانی به بدنه زندگی بازنشستگان وارد می‌کند بنابراین تامین اجتماعی برای جلوگیری از این خسارات‌ها می‌تواند از ظرفیت قانونی برای جبران استفاده کند.

طالباافزود:  حدود۴۸هزار بازنشسته و مستمری بگیران بازماندگان و ازکارافتادگان در استان گلستان وجود دارند که منتظر همسانسازی حقوق در سال ۱۴۰۰ هستند و انتظار دارند که این احکام به صورت دائمی تبدیل شود و همه‌ساله اول فروردین اجرا شود.

این فعال بازنشسته با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان، وجهه سازمان تامین اجتماعی را نزد بازنشستگان خراب کرده در ادامه گفت: بازنشستگان گمان می‌کنند که مدیران تامین اجتماعی حقوق‌های بالا می‌گیرند و خودشان در بهترین شرایط زندگی می‌کنند بنابراین به فکر بازنشسته‌ای نیستند که می‌خواهد با حداقل دریافتی در ماه با این همه گرانی و تورم چگونه زندگی کند.

به گفته عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته استان گلستان؛ مگر بازنشستگان کالاهای مورد نیازشان را با قیمت سال قبل دریافت می‌کنند که باید با حقوق سال گذشته زندگی کنند؟

طالبا با بیان اینکه بازنشستگان در چنبره سیاست‌های تبعیض‌آمیزِ اسیر هستند، افزود: واقعابازنشستگان و مستمری بگیران از این تبعیض بوجود آمده بویژه در بخش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نسبت بازنشستگان کشوری و لشکری خسته شده‌اند و به شدت اعتراض خود را درچارچوب قانون تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنند.

وی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را مخاطب قرار داد و گفت: درخواست ما این است که افزایش حقوق بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی به سرعت تعیین و اعلام شود و در مرحله دوم در اولین ماه سال این افزایش حقوق پرداخت شود نه اینکه شش ماه منتظر بمانیم.

طالبا تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان را ناشی از مشکلات مالی تامین اجتماعی دانست و گفت: می‌دانیم که دولت بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده و سازمان با مشکلات شدید مالی رو به رو است و حتی برای پرداخت مستمری بازنشستگان با مشکل رو به رو است اما بازنشستگان نیز منبع درآمدی به غیر از تامین اجتماعی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز