خبرگزاری کار ایران

کارگران غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۲۱۲

کارگران پیمانکاری شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی بندر ماهشهر خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در این واحد خدماتی هستند.

منابع خبری در شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی بندر ماهشهر به خبرنگار ایلنا گفتند: ما کارگران شاغل در شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی بندر ماهشهر در استان خوزستان هستیم که چندین سال است به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد خدماتی هستیم.

این گروه از کارگران با بیان اینکه در قانون کار نیز بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده است با این‌حال اجرای طرح اخیر همچنان مسکوت مانده است، گفتند: ما در انتقاد به‌عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود بارها اعتراض کرده‌ایم.

طبق اظهارات آن‌ها؛ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد کارگران باعث شده درآمد مزدبگیران این واحد خدماتی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

به گفته آن‌ها؛ یکی از دلایل مخالفت کارفرما با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، همسان شدن دستمزد کارگران پیمانکاری با کارگران قرارداد مستقیم و رسمی است که کارفرمایان به بهانه‌ی مشکلات مالی قصد عملیاتی کردن این طرح را ندارند.

آن‌ها در ادامه با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» گفتند: بر اساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفه‌ی پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی نکرده باشند، برعهده‌ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی بندر ماهشهر ملحق شدن نزدیک به ۳۰۰ نفر از کارکنان خدمات و امور ورزش به این مجموعه است، در خاتمه افزودند: در حالی قرار است این نیروها به شرکت علیات غیرصنعتی اضافه شوند که کارگران خود فاقد امنیت شغلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز