خبرگزاری کار ایران

کانون بازنشستگان مهدیشهر:

اجرای نصفه و نیمه «همسان‌سازی» به نام «متناسب‌سازی»/ دلسردی بازنشستگان از دریافت تسهیلات ۵ میلیونی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۴۵۰

هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان مهدیشهر در نامه‌ای به رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار، توجه این نهاد به امور معیشتی و درمان بازنشستگان و مشکلات کانون‌ها شد.

به گزارش ایلنا، متن نامه به این شرح است: 

جناب آقای علی اصغر بیات

احتراماً همانگونه که مستحضرید همه تلاش و دغدغه اعضای هیئت مدیره کانون شهرستانها، استانها و در رأس همه کانون عالی کشور حل مشکلات و کاهش ناراحتی اعضاء خود که همگی عمری را در سنگر تولید و بعضاً دفاع مقدس مشغول خدمت بوده و اکنون در زمان بازنشستگی و از کارافتادگی چشم امید به رفع ابتدایی‌ترین خواسته‌های خویش دارند، توجه حضرتعالی را به چند مورد ذیل که از آن اطلاع دقیق دارید جلب، خواستار پیگیری و حل آن‌ها می‌باشیم.

۱ – درخصوص حقوق حقه چندین‌ساله بازنشستگان در بحث همسان سازی که به علت کمبود منابع با تغییر به متناسب‌سازی بصورت نصفه نیمه اجرا شده که با حقوق واقعی فاصله زیادی داشته و در بودجه سال آینده هم امیدی به رفع مشکل آن نمی‌باشد، با توجه به صحبت آقای نوبخت در جمع تجمع کنندگان ششم بهمن در تهران تقاضا دارد با برگزاری جلسات هفتگی نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی با رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر تحقق حقوق بازنشستگان باشید. 

۲ – در خصوص مشاغل سخت زیان‌آور هم که پس از چندین ماه چشم انتظاری مبلغی بسیار ناچیز به این عزیزان پرداخت گردید که باعث دلسردی و نارضایتی آن‌ها شده است. 

۳ – اخیراً پرداخت تسهیلات پنجاه میلیون ریالی تا حدودی باعث دلگرمی بازنشستگان گردیده بود که متأسفانه با ایجاد ضوابط و مشکلات زیاد که هر روز به آن‌ها اضافه می‌شود از قبیل سن بالا، نداشتن هیچگونه تسهیلات حتی تسهیلات معیشتی، شماره تلفن همراه شخصی، عدم تطابق کد ملی، اعلام مسدودی حساب که مبنای آن بدرستی مشخص نبوده و افراد زیادی را با این مشکل مواجه نموده است و چک برگشتی، این دلگرمی نیز از بین رفته و بیشتر از گذشته باعث ناامیدی و دلسردی گردیده است. با توجه به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان کشوری بدون در نظر گرفتن هیچکدام از شرایط فوق، تقاضا دارد نسبت رفع این مشکلات اقدام یا ترتیبی اتخاذ فرمائید کما فی السابق این تسهیلات در اختیار کانون استانها قرار گرفته و از طریق بانکهای رفاه شهرستانها کارسازی گردد. 

۴ – قانون الزام درمان تأمین اجتماعی که متأسفانه اجراء نشده و مستمری بگیران با توجه به پرداخت دو درصد ماده ۸۹ بابت درمان و سرانه بیمه تکمیلی متأسفانه هزینه بالایی را متحمل گردیده و عملا بیمه تکمیلی کارائی چندانی هم ندارد. اکنون که مستمری بگیران عزیز با توجه به افزایش سن به خدمات پزشکی به ویژه در بخش دندان دارند متأسفانه در قراردادها به آن هیچ توجهی نمی‌شود. بنابراین بهتر است بیمه تکمیلی مستمری بگیران نیز تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. 

۵ – مسئولان محترم کمیته‌های کانون عالی کشور به هیئت مدیره استانها معرفی نگردیده و بعضاً افرادی که شناخته شده‌اند در زمان تماس با آن‌ها پاسخگو نبوده که این مورد باعث سردرگمی و نا کارآمدبودن پیگیری‌ها می‌گردد. 

۶ – متأسفانه از زمان تأسیس کانون عالی کشور تاکنون اعضای محترم بازدیدی از کانونهای استانی نداشته تا از نزدیک درجریان مشکلات و درد دلهای این عزیزان قرار گرفته تا در زمان اتخاذ تصمیمات کشوری منظور فرمایند. 

لذا از آن مقام محترم تقاضا دارد با پیگیری و حل مشکلات فوق، نور امید و دلگرمی در دل این عزیران بوجود آورید تا با آرامش بیشتری گذران زندگی خویش باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز