خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده آموزشیاران نهضت سوادآموزی به دبیر شورای نگهبان/ خواستار حذف آزمون وجلوگیری از تبعیض هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۰۱

گروهی از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دبیر شورای نگهبان، خواستار حذف آزمون وجلوگیری از تبعیض به وجود آمده میان آن‌ها با سایر گروهای آموزشی در نتیجه رای برگزاری آزمون از سوی نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) خواستار حذف آزمون و جلوگیری از تبعیض به وجود آمده میان آن‌ها با سایر گروهای آموزشی در نتیجه رای برگزاری آزمون از سوی نمایندگان مجلس شدند.

در ابتدای نامه این گروه از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی خطاب به آیت‌الله احمد جنتی، آن‌ها تاکید کرده‌اند که شورای نگهبان ظرفیت بزرگی برای چاره‌اندیشی و حل مشکلات دارد و اعضای آن، دلسوز تمامی آحاد جامعه ازجمله آموزش یاران واموزش دهندگان نهضت سوادآموزی هستند.

در ادامه این نامه که رونوشت آن به روسای دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال شده، آمده است؛ حدود ۶ هزار نفر هستیم که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزش‌یار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی، بعد از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی بیستم تیر ماه شغلمان را از دست داده‌ایم و در عین حال نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۳ بهمن ماه با ایجاد تبعیض و بدون توجه به نظر ما شش هزار نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت ما را قبولی در آزمون اعلام کردند. هم اکنون این طرح برای نهایی شدن به به محضر شما اعضای شورای نگهبان ارسال شده است.

آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در ادامه آورده‌اند: بر اساس این تبصره الحاقی (طرح الحاق تبصره ۱۰به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی) که به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است، باتوجه به شرایط خاص کرونایی در زمان مقرر شده جهت اخذ آزمون مربوطه در سال ۱۳۹۹، برای آن عده از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی و مدرسین طرح امین و مدرسین قرآن موضوع این بند، که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده‌اند و یا قبول نشده‌اند، صرفا برای یکبار آزمون داخلی برگزار کند. این در حالیست که پیش از این از گروهای آموزشی حق‌التدریس، پیش دبستانی و سرباز معلمان آزمونی گرفته نشده است. لذا از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی بر مصوبه‌های نمایندگان مجلس، درخواست داریم طبق موازین قانونی با در نظر گرفتن تبعیضی که میان ما با سایر گروهای آموزشی ایجاد شده به این موارد و موضوعات که موجب نارضایتی آموزش یاران نهضت سوادآموزی با رای ناعادلانه نمایندگان ایجاد شده، رسیدگی کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز