خبرگزاری کار ایران

سرگردانی چند ماهه‌ی کارگران‌ پیمانکاری یک شرکت‌ ریلی برای دریافت مقرری بیکاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۳۶

برخی کارگران پیمانکاری بیکار شده یک شرکت‌ ریلی می‌گویند: حدود هشت ماه است به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌ایم اما هنوز بیمه بیکاری به ما تعلق نگرفته است.

کارگران بیکارشده چند شرکت پیمانکاری در مجموعه رجاء در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم دریافت مقرری بیمه بیکاری خود خبر دادند.

یکی از این کارگران که در یک شرکت مسافرتی در مجموعه رجاء کار می‌کرد، گفت: از فروردین ماه برخی از شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های سیروحرکت و فنی به دلیل شیوع کرونا به تعدیل نیروی کار خود اقدام کرده‌اند که هنوز مقرری بیمه بیکاری برخی کارگران برقرار نشده است.

این کارگر با بیان اینکه بیکاری ما غیرارادی بوده و ما هیچ تقصیری در این زمینه نداشته‌ایم، افزود: بیکاری برخی کارگران در حالی به دلیل شیوع کرونا و کاهش سیر وحرکت قطارها انجام شد که هنوز به اتمام قرارداد کارگران برخی شرکت‌ها چند ماهی باقی است.

او درباره دلایل برقرار نشدن مقرری بیمه بیکاری خود گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلیل آنکه قرارداد ما با شرکت هنوز چند ماهی باقی است و حق بیمه ما در این دو ماه پرداخت نشده، مقرری بیمه بیکاری کرونا را برای کارگران این مجموعه برقرار نمی‌کند. این در حالیست که کارفرمای شرکت نیز زیر بار پرداخت حق بیمه ما نمی‌رود، بنابراین ما  کارگران در عین حال که وضعیت مشخصی نداریم در انتظار بازگشت به محل کار سابق خود هستیم.

یکی دیگر از کارگران بیکار شده میانگین سابقه خود و همکارانش را بین ۱۰ تا ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: کارگرانی که بیکار شده‌اند مهمانداران، نیروهای سیروحرکت و برخی نیروهای فنی قطارها هستند که از ابتدای سال جاری بیکار و بلاتکلیفند.

آن‌ها با انتقاد از وضعیت نامناسب خود در نتیجه هشت ماه بیکاری و بلاتکلیفی شغلی گفتند: هرچند در زمان اشتغال دستمزدهای حداقلی ما با تاخیر بسیار پرداخت می‌شد و با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردیم، اما در این شرایط از مسئولین راه‌آهن می‌خواهیم برای اثبات حسن نیت خود، علاوه بر پیگیری وضعیت اشتغال کارگران بیکار شده در زمینه برقراری مقرری بیمه بیکاری ما اقدام کنند.

این کارگران از مسئولان سازمان تامین اجتماعی درخواست کردند در ارتباط با پرداخت مقرری بیمه بیکاری کارگران شرکت‌های ریلی اقدامات لازم را به عمل آورند تا همه بیکارشدگان کرونا بتوانند از این مقرری که حق هر بیمه‌پردازی است، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز