خبرگزاری کار ایران

دولت و مجلس به وعده‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عمل کنند/ سکوت در برابر احقاق حق بازنشستگان جایز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۶۲۰

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تبریز گفت: دولت و مجلس به وعده‌هایی که در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داده‌اند عمل کنند تا هر روز شاهد تجمع بازنشستگان در سراسر کشور نباشیم و این قشر از جامعه به حق و حقوق خود برسند.

به گزارش ایلنا، کریم صادق‌زاده با همراهی ناصر علیزاده و رسول زارع نژاد، از اعضای هیبت موسس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، استان ظهر روز گذشته(جمعه ۱۰ بهمن) در جلسه‌ای با علیرضا منادی (نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی) با اشاره به  تجمع اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی در تاریخ ۶ بهمن در تبریز و سایر نقاط کشور گفت: امروز توضیحاتی از خواسته‌های به حق بازنشستگان به نماینده مردم تبریز ارائه کردیم و مقرر شد به زودی دیداری با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تلاش در راستای تحقق حق و حقوق بازنشستگان است، گفت: در زمینه پیگیری خواسته بازنشستگان قائل به زمان و مکان نیستیم و حتی روزهای تعطیل از طریق رایزنی با مقامات مختلف استانی و کشوری سعی داریم تا مشکلات موجود را حل کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر حل مشکل به وجود آمده هستند، گفت: در زمینه احقاق حق بازنشستگان سکوت نخواهیم‌ کرد و همانگونه که با پیگیری‌های قانونی توانستیم از طریق دیوان عدالت اداری کشور چندین رای به نفع بازنشستگان بگیریم اینبار نیز این موضوع را پیگیری و حق بازنشستگان را خواهیم گرفت.

کریم صادق‌زاده با اشاره به تمامی اقدامات انجام شده، افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده باید از تمام بازنشستگان عزیز بخواهیم تا اعتراض خود را در قالب قانونی و از طریق کانون بازنشستگان اعلام کنند چراکه ما منتخبان این قشر زحمتکش در سنگر کانون هستیم و وظیفه ما پیگیری مشکلات و خواسته‌های آنان است.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بودجه در تجمع ۴ هزار نفری اخیر بازنشستگان در تهران گفت: دکتر نوبخت به بازنشستگان قول داده تا ۹۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات بودجه عمومی کشور برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان افزود: به زودی نشست تخصصی با حضور مسئولین مربوطه و دست‌اندرکاران جامعه بازنشستگی در صداوسیما برگزار خواهد شد و ما با تمام توان پیگیر خواسته‌های به حق بازنشستگان هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولین استان از تجمع‌های به حق و قانونی حمایت می‌کنند، گفت: هر موقع نیاز به تجمع باشد در چارچوب قانون می‌توان این تجمع را برگزار کرد و باید از تجمعات غیرقانونی پرهیز کرده و از مسیر‌های قانونی پیگیر حل مشکلات باشیم.

علیرضا منادی (نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی) نیز در این جلسه قول پیگیری مطالبات بازنشستگان را از مسئولین کشوری داد و مقرر شد در روز‌های آینده جلسه‌ای با حضور نمایندگان هیئت رئیسه کانون بازنشستگان و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل تامین اجتماعی کشور ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس برای تحقق خواسته‌های به حق بازنشستگان برگزار شود.

همچنین در این نشست آخرین وضعیت زمین واگذاری شده جهت ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی تشریح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز