خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگرشهر ری خطاب به نوبخت:

نگذارید بازنشسته‌ها هر روز برای مطالبه‌گری به خیابان‌ها بیایند/ معیشت بازنشستگان به سختی می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۷۸

علی ترکاشونده در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، خواستار توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری خطاب به نوبخت، ضمن اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان، از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست شده برای اجرای درست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری، بودجه‌ای مخصوص در نظر گرفته شود.

ترکاشوند در این نامه با انتقاد از شرایط معیشتی و درآمد پایین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، خطاب به نوبخت آورده است: آقای دکتر نوبخت! آیا فریاد مظلومیت بازنشستگان را در تجمعات اخیر شنیدید؟

وی گفت: آیا درست است؛ کارگران دیروز و بازنشستگان امروز، که ۸ سال در دوران دفاع مقدس هم در عرصه جنگ رودرو با دشمن و هم در جنگ اقتصادی جانانه ایستادند و از حق محقانه خویش گذشتند! این روزها باید در وضعیت معیشتی بدی روزگار بگذرانند؟

ترکاشوند افزود: بازنشستگان، همان کارگران دیروز هستند؛ اینان اهل تجمع و اعتراض نبوده و نیستند از بس که نجیب و شریف‌اند! جناب نوبخت! بازنشستگان تامین اجتماعی کارد به استخوانشان رسیده که فریاد اعتراض‌شان بلندشده است.

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه اعتراض بازنشستگان  به تبعیض میان آنها و سایر بازنشستگان و نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی حقوق‌ها و میزان ناچیز مستمری‌هاست، اضافه کرد: مگر چه فرقی است میان بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری که از سال‌ها پیش مشمول طرح همسان‌سازی شده‌اند این در حالیست که بازنشستگان تامین اجتماعی با اندک دریافتی باید برای گرفتن حق قانونی‌شان هر روز به خیابان‌ها بیایند و مطالبه‌گری کنند.

وی گفت: اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور با فرمول‌هایی انجام شده که به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست؛ علاوه بر آن، بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد معیشت، ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی به بازنشستگان و فراهم آوردن خدمات رفاهی مناسب هستند.

این فعال کارگری در ادامه با بیان اینکه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و لشگری بسیار ناچیز است، در ادامه گفت: افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی است و امسال اجرایی شده، منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی آنان نیست.

وی در خاتمه خطاب به رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: معیشت بازنشستگان به سختی می‌گذرد و دیگر تحمل این همه وعده را ندارند! تقاضای همه بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت تدبیر و امید این است به آنچه وعده کرده هر چه سریعتر عملی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز