خبرگزاری کار ایران

اعتراض کشاورزان اصفهانی به سخنان عضو هیات رئیسه مجلس/ سخنان لارگانی منطبق بر نامه شیخ بهایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۹۲۱

کشاورزان شرق اصفهان نسبت به سخنان یکی از نمایندگان مجلس اعتراض کردند.

به گزارش خبرنار ایلنا، جمعی از کشاورزان شرق استان اصفهان صبح دوشنبه (۶ بهمن ماه) مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع زدند. این تجمع در قالب پویش «دوشنبه‌های آبی» انجام شده است. 

عباس هاشمی (عضو شورای روستای دشتی از توابع اصفهان) گفت: کشاورزان در سیزدهمین هفته از پویش دوشنبه‌های آبی نسبت به سخنان ناصر موسوی لارگانی (عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی) اعتراض کردند و خواستار تعیین سهمیه آب کشاورزان شرق و غرب، بر اساس طومار شیخ بهایی و جریان یافتن آب زاینده‌رود هستند. 

او توضیح داد: در روزهای گذشته، تصاویری از جلسه موسوی لارگانی و عباس رضایی (استاندار اصفهان) منتشر شده است. نماینده مردم فلاورجان معتقد است که ۵۰ درصد از آب زاینده رود حق کشاورزان غرب استان اصفهان است. همچنین خسارت زیرکشت نرفتن زمین کشاورزی و خشکسالی به آن‌ها پرداخت شود. کشاورزان شرق استان اصفهان مدعی هستند که سخنان موسوی لارگانی بر اساس طومار شیخ بهایی نیست. 

بر اساس این طومار که در سال ۹۲۳ هجری قمری تنظیم شده، شیخ بهایی با محاسبه دقیق و به‌دست آوردن آمار بارندگی مناطق مختلف اصفهان، حومه و کوهستان‌های اطراف و همچنین سرچشمه زاینده‌رود، طرح دقیق نهرها و شیب و مقطع آن‌ها و سهم استفاده آب هر باغ و محله و منزل را مشخص کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز