خبرگزاری کار ایران

کارگران کارگاه‌های روغن‌گیری آرژانتین اعتراض کردند/ به صدا درآمدن زنگ خطر برای بزرگترین صادرکننده غله جهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۷۵۷

اعتراض کارگران کارگاه‌های روغن‌کشی برای دریافت دستمزد بیشتر در آرژانتین همچنان ادامه دارد. معترضان بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، جمعه ۱۱ دسامبر، گروهی از کارگران و بازرسان آرژانتینی شاغل در کارگاه‌های روغن‌گیری از دانه‌های روغنی نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند. این اعتراض همچنان ادامه دارد. از آنجا که آرژانتین یکی از تولیدکنندگان اصلی غلات جهان است، این رشته اعتراض‌‌های کارگری صادرات غله این کشور آمریکایی لاتین تحت تاثیر قرار گرفته است. این روزها، صنعت کشاورزی این کشور با موج گسترده‌ای از اعتراضات کارگری روبرو شده است و کارگران به دلیل همه‌گیرشدن کرونا و افزایش نرخ، مزایا و حقوق بیشتری مطالبه کرده‌اند. 

رئیس انجمن تولیدکنندگان سویای آرژانتین در ارتباط با اعتراض کارگران کارگاه‌های روغن‌گیری گفت: دهه اول ماه دسامبر، آغاز اعتراض کارگران ارژانتینی است. اعتراض این گروه کارگری همچنان ادامه دارد. بارگیری ۱۴۰ کشتی که مسئولیت حمل دانه‌های روغنی برعهده داشته‌اند، با اعتراض کارگران متوقف شده است. 

سه‌شنبه ۳۰ دسامبر، شاید نقطه عطفی برای اعتراض کارگران آرژانتینی است. گوستاوو ادیگوراس (دبیر اتاق تولیدکنندگان سویا کشور آرژانتین) با نمایندگان کارگران کارگاه‌های روغن‌کشی ملاقات خواهد کرد و به مطالبات آن‌ها را خواهد شنید. گفته می‌شود، کارگران ترمیم دستمزد ۲۰۲۱ را از این مقام آرژانتینی مطالبه خواهند کرد. 

دبیر اتاق تولیدکنندگان سویا کشور آرژانتین توضیح داد: ما خواهان توافق واقعی با اعضای اتحادیه‌های کارگری هستیم و به دنبال تضییع حقوق کارگران نیستیم. ما باید تلاش کنیم، محیط کار در بنادر آرژانتین امن و قابل‌اعتماد باشد. اگر شرایط فعلی ادامه داشته باشد با چالش‌های صادراتی روبرو خواهیم شد. 

اقتصاد کشور آرژانتین وابسته به صادرات محصولات کشاورزی است، دانه‌های روغنی بخش عظیمی از صادرات کشور آرژانتین را تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد، مقامات دولتی این کشور آمریکای لاتین از مذاکرات روز سه شنبه حمایت می‌کند. وزارت کار کشور آرژانتین مسئولیت نظارت بر مذاکرات را برعهده دارند. 

رسانه‌های آرژانتینی نوشتند: به نظر می‌رسد توافق بین کارگران و کارفرما به سختی میسر شود. هر دو گروه معتقد هستند، مطالبات آن‌ها بر حق است. نمایندگان کارگران و کارفرما در مطالبات مزدی، یکدیگر را به‌عدم سازش متهم می‌کنند. «دانیل سوچی» (دبیر اتحادیه کارگران دانه‌های روغنی) در ارتباط با اعتراض کارگران گفت: ما کارگران قاطعانه از مطالبات خود دفاع خواهیم کرد و هرگز از خواسته خود چشم‌پوشی نخواهیم کرد. 

اتاق تولیدکنندگان محصولات جانبی سویا، پیشنهاد داد، تا ماه اوت، حقوق کارگران در سه مرحله به میزان ۲۵ درصد افزایش یابد. همچنین تا پایان سال، افزایش دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم انجام شود. کارگران، خواهان افزایش ۲۵ درصدی یکباره دریافتی خود هستند. بر اساس اطلاعات رسمی دولت آرژانتین، نرخ تورم این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه نوامبر، ۳۵.۸ درصد برآورد شده است. 

اتحادیه‌های کارگری همچنین خواهان افزایش غرامت ناشی از بیکاری دوران کرونا هستند. انجمن تولیدکنندگان سویای آرژانتین مبلغ ۷۰ هزار پزو برای این موضوع درنظر گرفته است اما کارگران مبلغ ۱۳۰ هزار پزو مطالبه کرده‌اند. کارگران افزایش ۳۵ درصد پاداش آخر سال را نیز طلب کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز