خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارکنان فوریت‌های پزشکی در سوازیلند/ کارگران حقوق معوقه خود را مطالبه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۴۵

کارکنان بخش فوریت‌های پزشکی در سوازیلند نسبت به وضعیت کاری خود معترض هستند و حقوق معوقه خود را مطالبه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون سوازیلند (کشوری در جنوب آفریقا)، دبیر اتحادیه کارکنان فوریت‌های پزشکی کشور سوازیلند اعلام کرد: کارکنان بخش فوریت‌های این کشور آفریقایی در آستانه اعتراض سراسری قرار دارند. ما نسبت به شرایط کاری و چالش‌های درآمدی خود معترض هستیم. ما با برگزاری تظاهرات حقوق خود را مطالبه خواهیم کرد.

وی افزود: اعتراض سراسری کارگران بخش فوریت‌های پزشکی می‌تواند دولت را ملزم به اجرای تعهدات خود کند. ما از لباس و تجهیزات مناسب برخرودار نیستیم. امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار داده به هنگام حضور در ماموریت‌های سوانح رانندگی به هیچ وجه مناسب نیست.

کمبود تجهیزات پزشکی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و پوشش‌های محافظتی برای کادر درمانی از دغدغه‌های جدی در بین کارکنان فوریت‌های پزشکی است. با توجه به فوت تعدادی از کارکنان کادر سلامت بر اثر شیوع کرونا، این مساله نگرانی‌های جدی به دنبال داشته است.

روزنامه‌های سوازیلند هم نوشتند: در ۴ سال گذشته، دولت این کشور هیچ اقداماتی برای تامین نیاز کارکنان بخش فوریت‌های پزشکی انجام نداده است.

دبیر اتحادیه کارکنان فوریت‌های پزشکی این کشور گفت: ما از حقوق ناچیز نیز محروم هستیم. ما از یونیفرم، تجهیزات مراقبتی در برابر کرونا محروم هستیم و دستمزد معوقه داریم. نسبت به مقوله پرستاری غفلت شده و کم‌توجهی‌هایی که به نیروی انسانی صورت گرفته، باعث شده این شرایط بحرانی به وجود بیاید. کمبود نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی سال‌هاست احساس می‌شود اما توجه نکردن به این موضوع موجب کاهش انگیزه کارگران این بخش به ادامه فعالیت شده است. به خطر افتادن جان مردم و کارکنان از مهمترین تبعات این بی‌توجهی‌ها به بخش فوریت‌های پزشکی است و نمی‌توان از کنار مرگ‌های پنهان که به دلیل کمبود امکانات اتفاق می‌افتد، به راحتی گذشت و چشم‌پوشی کرد.

گفته می‌شود، خطر سرکوب از سوی مقامات سوازیلند برای کارگران بخش فوریت‌های پزشکی وجود دارد. شرایط سخت کاری در بیمارستان‌ها باعث شده، اتحادیه کارگری فراخوان حضور در این دور از اعتراضات را اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز