خبرگزاری کار ایران

کسر بی‌دلیل از حقوق کارگران خدماتی شهرداری بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۴۷۶

برخی کارگر قرادادی خدماتی شهرداری بوشهر نسبت به کسر ماهانه مبالغی از حقوقشان معترض‌اند و معتقدند کارفرما بدون دلیل قانع‌کننده‌ای، هر ماه بخشی از حقوقشان را کسر می‌کند.

یک منبع کارگری در بوشهر از مبهم بودن پرداخت مزد و حقوق به کارگران قراردادی بخش خدمات و پسماند شهرداری بوشهر انتقاد کرد و دلیل این ابهام را بی‌توجهی به مطالبات بر حق این کارگران دانست.

این کارگر گفت: حدود ۱۰۰ کارگر قرادادی در بخش خدمات و پسماند شهرداری بوشهر مشغول کارند که به کسر ماهانه مبالغی از حقوقشان معترض‌ هستند و معتقدند کارفرما بدون دلیل قانع‌کننده‌ای، هر ماه بخشی از حقوقشان را کسر می‌کند.

به گفته وی؛ کارگران شهرداری که می‌خواهند بدانند دلیل کسر این مبلغ از حقوق‌شان چیست چندین بار دست به اعتراض صنفی زده‌اند که آخرین آن در روز دوشنبه (یکم دی ماه) بدون نتیجه خاتمه یافت.

این کارگر با بیان اینکه موضوع کسر از حقوق، مشکلات زیادی را برای کارگران حداقل‌بگیر شهرداری بوجود آورده و دریافتی ماهانه کفاف معاش زندگی آن‌ها را نمی‌دهد، درباره بخش دیگری از مطالبات صنفی کارگران افزود: بخش دیگری از موارد اعتراض کارگران مربوط به معوقات بیمه‌ای است که تاکنون بیمه مرداد سال گذشته و اردیبهشت و شهریور سال جاری کارگران پرداخت نشده.

این فعال کارگری درباره امنیت شغلی کارگران شهرداری نیز گفت: امنیت شغلی کارگران شهرداری به دلیل ماهیت موقتی بودن قراردادهای یکماهه همیشه در خطر است.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: مسئولان شهری مشکلات بوجود آمده در زمینه کاهش حقوق را در نتیجه پرداخت حق بیمه کارگران عنوان می‌کنند که بهانه قابل قبولی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز