خبرگزاری کار ایران

اعتراض گسترده کادر درمان در کنیا/ پرستاران معوقات مزدی خود را مطالبه کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۱۴

کارکنان نظام سلامت کنیا نسبت به شرایط کاری خود معترض هستند و دستمزد معوقه خود را مطالبه می‌کنند. در طول هشت ماه گذشته، اتحادیه‌های پرستاری و پزشکی، جلساتی را با مقامات دولتی درخصوص مطابات خود برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه خبری آفریقای جنوبی، پرستاران و خدمه شاغل در بیمارستان‌های کنیا نسبت به شرایط شغلی خود معترض هستند و دست به اعتراض‌های گسترده زده‌اند. این احتمال وجود دارد که وضعیت درمان در این کشور آفریقایی با بحران و چالشی بزرگتر روبرو شود. مادامی که پزشکان کنیایی به اعتراض پرستاران در این کشور آفریقایی ملحق شوند، دولت کنیا با چالش‌های متعددی روبرو خواهد شد. 

صبح امروز (دوشنبه ۲۱ دسامبر)، اعتراض پرستاران کنیایی وارد سومین هفته شد. به نظر می‌رسد این اعتراض سریالی ادامه خواهد داشت. پرستاران معترض کنیایی باور دارند که دولت در اجرای تعهدات خود خلف وعده کرده و از اجرای وظایف خود طفره می‌رود. این احتمال وجود دارد که پرستاران در اعتراض خود شکست بخورند و از سوی کارفرما اخراج شوند. با تمام این تفاسیر، پرستاران می‌گویند به اعتراض سرسختانه خود ادامه می‌دهند. 

روز جمعه ۱۸ دسامبر، «موتاهی کاگوِه» (دبیر خانه بهداشت کنیا) درخصوص اعتراض گروه‌های پرستاری، گفت: من به پرستاران دستور می‌دهم که به اعتراضات گسترده خود ادامه دهند.

گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کنیا نشان می‌دهد، در ماه دسامبر، ۲۷۰۰ نفر از پرستاران کادر سلامت کنیا در محل کار خود، به کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۹ پرستار و پزشک نیز بر اثر ابتلا به این ویروس کووید ۱۹، در کام مرگ فرو رفته‌اند. یکی از پرستارانی که جان خود را از دست داده، جوانی ۲۸ساله بود که ۵ ماه معوقه مزدی داشت. 

اعضای کادر درمان در کنیا معتقدند، مرگ همکاران آن‌ها به دلیل تامین نشدن امکانات بهداشتی از سوی کارفرما یعنی دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز