خبرگزاری کار ایران

در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه مطرح شد؛

به حداکثر رساندن منابع بازنشستگان، یک هدف اصلی‌ست/ درهای کشور را بسته‌اند اما چراغ هیچ خانه‌ای خاموش نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۴۶

در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه مشترک بین مپنا و صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت انباشت ثروت‌های بازنشستگان و پایبندی به جهش تولید تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه مشترک بین مپنا و صندوق بازنشستگی کشوری  روز سه‌شنبه (۲۵ آذرماه) با حضور محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، اکبر افتخاری (مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور)، فریدون حسنوند (نماینده مردم اندیمشک و عضو کمیسیون انرژی)، عباس علی‌آبادی (مدیرعامل مپنا) و مهدی رضوی (مدیرعامل شرکت نیرو تلاش پی‌ریز) برگزار شد.

اکبر افتخاری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور) در این مراسم گفت: این پروژه نتیجه کار تیمی و حرفه‌ای است. مپنا و هلدینگ انرژی جلسات فراوانی برگزار کردند و تمامی جوانب را مدنظر قرار دادند. هلدینگ انرژی به عنوان کارفرمای پروژه تمام تلاش خود را می‌کند که پروژه به خوبی انجام شود.

او ادامه داد: این پروژه می‌تواند به عنوان یک سرمایه برای بازنشستگان باشد. پروژه‌های صبا فولاد، فولادسازی اکسین از پروژه‌های جدید ما هستند که در مراحل مختلف اداری قرار دارند.

رضوی (مدیرعامل شرکت نیرو تلاش پی‌ریز) گفت: خوشحالیم که در این پروژه حضور داریم. این پروژه، متعلق به  صنعت برق کشور و صندوق بازنشستگی و ذی‌نفعان آن است. ما در سال جهش تولید، با وجود موانع بزرگی مثل کرونا و تحریم‌های ظالمانه در حال ساخت یک پروژه نیروگاه برق هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۹ سال، طرح نیروگاه اندیمشک به دلایل مختلف بلاتکلیف مانده بود. پس از دستور آقای افتخاری، این پروژه دوباره راه‌اندازی شد. این نیروگاه تمام ایرانی است و از قوای حداکثری بهره می‌گیرد.

او تشریح کرد: از همان ابتدا، برای انعقاد قرارداد برنامه‌ریزی کرده بودیم. ما می‌توانیم برق تولیدی خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

او ادامه داد: ما مشکلات مالی داریم و به همین دلیل، پروژه نیروگاه اندیمشک را فازبندی کرده‌ایم. فاز اول پروژه در ماه هجدهم، فاز دوم در ماه بیستم و فاز سوم در ماه سی و چهارم تاسیس خواهد شد. حدود ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از زمان ساخت تا تاسیس پروژه فعال خواهند بود.

عباس ‌علی‌آبادی (مدیرعامل مپنا) در این نشست گفت: همانطور که آقای افتخاری فرمود، انعقاد قرارداد برای ساخت نیروگاه در شرایط تحریم شیرین است. اگر تمام درهای این کشور را ببندند، چراغ مملکت خاموش نخواهد شد. امروز کشور در صنعت برق به طور کامل مستقل است.

او ادامه داد: صنعت برق بسیار مهم و پایه تولید هر کالایی است. بنابراین کشور باید روی ظرفیت‌های برق تمرکز کند و زمینه‌های شکوفایی این صنعت را بیشتر کند.

علی‌آبادی ادامه داد: نیروگاه برای بازنشستگان است و ما تلاش می‌کنیم که بهترین نیروگاه را بسازیم. امیدواریم این پروژه در مدت زمان تعیین شده به ثمر برسد.

فریدون حسنوند (نماینده مردم اندیمشک و عضو کمیسیون انرژی) گفت: من خوشحالم که در این نشست حضور دارم. من از آقای شریعتمداری و  افتخاری تشکر می‌کنم، اگر این افراد نبودند، امکان شروع به ساخت این پروژه مقدور نبود. این پروژه ۹ سال روی زمین مانده بود.

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: ما خوشحالیم که در شرایط تحریم، چراغ‌های توسعه و شکوفایی کشور روشن است. دشمن تصور می‌کند که به وسیله تحریم می‌تواند بر کشور و مردم چیره شود اما چنین تصوری اشتباه است.

محمد شریعتمداری (وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی) گفت: من خوشحالم در این جلسه که در خصوص زمینه‌های تولیدی کشور است، در میان شما حضور دارم.

وزیر کار ادامه داد: کشور ما با اتکا به دین اسلام و تلاش و کوشش توانست مانع از رسیدن دشمن به اهداف شوم خود شود. خدا را شکر می‌کنیم با وجود تحریم‌های فراوان و ویروس کرونا، شاهد رشد اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی هستیم. جوانان کشور توانسته‌اند با نفت و بدون نفت، کشور  را در رشد اقتصادی قرار دهند.

او ادامه داد: اگر تمام مرزهای کشور را به روی ما ببندند، چراغ هیچ خانه‌ای خاموش نخواهد شد و در تمام صنایع خودکفا خواهیم شد. مپنا، قدم‌های بزرگی در زمینه تولیدات و صنایع کشور برداشته است و چرخ صنعت کشور را به حرکت در‌می‌آورد.

وزیر کار ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌کاره و شرکت‌هایی که زیان‌ده بودند ولی قابلیت سوددهی را دارند، آقای افتخاری احیا کردند. صندوق بازنشستگی با محور شفاف‌سازی به دستاوردهای عظیمی رسیده است.

وی تشریح کرد: در سال جاری، همسان‌سازی حقوق بازنشستگی را اجرایی کردیم. سال گذشته برخی از بازنشستگان کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می‌کردند ولی در حال حاضر بازنشستگان کمتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری نمی‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز