خبرگزاری کار ایران

اعتراض سراسری کارگران در یونان/ اعتراض حق کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۰۳

کارگران علیه تهاجم دولت به شرایط کار دولت جدید یونان و حزب حاکم «دموکراسی جدید» که یک حزب محافظه کار و راستگراست، دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خیری گریک سیتی تایمز، کارگران در یونان به در اعتراض به حملات اخیر دولت علیه شرایط کار و حقوق کارگران دست به اعتصاب زدند. 

کارگران علیه تهاجم دولت به شرایط کار دولت جدید یونان و حزب حاکم «دموکراسی جدید» که یک حزب محافظه کار و راستگراست، معترض شدند. 

کایراکاس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان که از حزب دموکراسی جدید است، می‌خواهد قوانین جدیدی را در حوزه کار وضع کند که به مدیران و کارفرمایان این اجازه را می‌دهد که به کارگران در جهت افزایش ساعات کاری بدون افزایش حقوق، فشار وارد کند. 

در لایحه جدید میتسوتاکیس، آستانه ۵۰ درصدی برای مشارکت‌کنندگان در اعتصاب در نظر گرفته شده است و محدودیت‌هایی بر حق اعتصاب در نظر گرفته شده است. 

در یونان، اعتصاب‌های کارگری در سرتاسر دوره پاندمی کرونا تداوم داشته است. کارگران سلامت یعنی پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها نیز در روز ۱۲ نوامبردست به اعتصاب زدند. همچنین کارگران، تلاش‌های دولت فعلی را برای جلوگیری از تظاهرات مردم در هفته گذشته در سالگرد خیزش مردم علیه دیکتارتوری نظامی پیشین یونان را محکوم کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز