خبرگزاری کار ایران

رهایی ۷۲ زندانی از زندان‌های چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۱۳

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۲ زندانی جرایم مالی و غیر عمد از زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش ایلنا، محمد رزم اظهار داشت: بر اساس اجرای سند تحول قوه قضاییه طرح پایش زندانیان با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، رسیدگی به مشکلات زندانیان و فراهم آوردن زمینه استفاده مددجویان زندانی از تاسیسات ارفاقی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: در این راستا تلاش می‌‌شود تا زندانیانی که مراحل اصلاح خود را گذرانده و استحقاق برخورداری از شرایط عفو و تخفیف مجازات را دارند از زندان آزاد شوند.

رزم با بیان اینکه وجود زندان در جامعه به دلیل آثار تربیتی آن امری اجتناب ناپذیر است گفت: در جوامع مختلف زندان به عنوان ابزاری برای حفظ نظم و سلامت جامعه به کار گرفته می شود و در این میان افرادی که با بی توجهی به قانون موجبات برهم زدن نظم و انضباط اجتماعی را فراهم می آورند برای اصلاح و بازپروری به زندان فرستاده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد حضور فرد در زندان آسیب‌هایی را متوجه وی و خانواده‌اش می‌کند قانونگذار تسهیلاتی را ایجاد کرده تا زندانیان مستحق بتوانند با استفاده از آن به زندگی عادی خود باز گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز