خبرگزاری کار ایران

مشاهده پلنگ ایرانی در منطقۀ حفاظت‌ شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۰۷

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک فرد پلنگ ایرانی در منطقۀ حفاظت‌شده سبزکوه استان مشاهده شد.

به گزارش ایلنا، سعید یوسف پور اظهار داشت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار در سال جاری شد.

وی افزود: پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف پور بیان کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا، منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و ۶ منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز