خبرگزاری کار ایران

سرشماره پرندگان تالاب های چهارمحال و بختیاری آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۱۷

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار‌آبزی تالاب‌های استان خبرداد.

به گزارش ایلنا سعید یوسف‌پور اظهار داشت: در این سرشماری ۶۰ گونه پرنده شناسایی شده است و مشاهده پرندگان شاخصی چون؛ اردک تاجدار، اردک بلوطی، طرلان، اردک مرمری، گلایول بال سیاه، آنقوت، تنجه ثبت شده است.

وی پرندگان چنگر معمولی، عقاب دریایی دم سفید، عقاب خالدار تالابی، سنقر تالابی، گیلار، انواع اردک‌ها (سرسبز، حنایی، ارده‌ای)، حواصیل‌ها، غازها، سلیم طوقی، چوب‌پا و انواع کاکایی را از عمده ترین گونه های تالاب ها عنوان کرد.

یوسف پور با اشاره به اینکه تالاب های این استان در ارتفاع بیش از دو هزار متری قراردارند افزود:  وجود آب‌بندها، باتلاق‌ها و تالاب‌های طبیعی در این منطقه سبب شده است تا هزاران پرنده بومی و مهاجر در این زیستگاه‌ها به‌طور دائم و موقت زندگی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطر نشان کرد: در شمارش پرندگان آبزی و کنار‌آبزی در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری ۶۸ هزار پرنده زمستان‌گذرانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا این استان هرساله از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌ها است، از اواسط آبان‌ماه حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان به اوج خود می‌رسد و با سرد شدن و یخ زدگی آب تالاب‌ها از این استان کوچ می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز