خبرگزاری کار ایران

ماجرای مدرک مربیگری رحمان رضایی؛ مدرک A اروپایی بدون لاینسس بین المللی

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۷۲

سرمربی ذوب آهن هم برخلاف تصور جزو مربیانی است که مدرک مربیگری معتبر آسیایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رحمان رضایی، سرمربی جدید ذوب آهن که قرار است در لیگ بیستم اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کند برخلاف تصورات در بین مربیانی قرار دارد که مدرک مربیگری معتبر برای فعالیت در آسیا را ندارد و ممکن است برای حضور در لیگ برتر هم به مشکل بخورد.

قانون اجبار داشتن مدرک مربیگری با لاینسس بین المللی چند سالی است که در AFC اجرا می‌شود و این قانون به فدراسیون‌های تابعه هم ابلاغ شد تا در لیگ‌های سطح اول داخلی هم اجرایی شود و چنین قانونی چند سالی می‌شود که در قوانین سازمان لیگ موجود است ولی هر بار به دلایلی شکل اجرایی به خودش نمی‌گیرد و به سال بعد موکول می‌شود.

چندی پیش بود که صحبت‌هایی در مورد اجرایی شدن این قانون برای لیگ بیستم مطرح شد و حتی سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر هم عنوان کرد به مربیانی که مدرک لاینسس بین المللی نداشته باشند اجازه حضور به عنوان سرمربی کنار تیم داده نمی‌شود و کارت سرمربیگری برایشان صادر نخواهد شد.

با این وجود بررسی‌های انجام شده نشان داد که 8 سرمربی از 16 سرمربی حال حاضر تیم‌های لیگ برتری در صورت اجرای این قانون اجازه فعالیت پیدا نخواهند کرد و همین موضوع تردید‌هایی در اجرایی شدن این قانون ایجاد کرده که مثل همیشه با گرفتن تعهد بابت گرفتن مدرک در اسرع وقت کارت مربیگری برای آنها صادر شود.

در این میان رحمان رضایی، سرمربی ذوب آهن که دوره‌های مربیگری خودش را در ایتالیا سپری کرده و مدارک UEFA را دارد در دوره لاینسس بین المللی شرکت نکرده و مدرک معتبر مورد پذیرش AFC را ندارد و همین موضوع او را هم در بین مربیان بدون مدرک قرار داده است.

از طرفی مدت زمان زیادی از برگزاری آخرین دوره لاینسس بین المللی مربیگری در ایران می‌گذرد و در چند سال اخیر این دوره برگزار نشده و از این بابت می‌توان به مربیان بابت نداشتن این مدرک حق داد.

به هر جهت باید دید سازمان لیگ در نهایت چه تصمیمی در قبال رحمان رضایی و 7 سرمربی دیگر بدون مدرک مربیگری خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز