خبرگزاری کار ایران

کمترین تغییر برای استقلال در فصل بیستم؛ آبی پررنگ

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۳۵۵

بازگشت دیاباته به ایران، باقی‌ ماندن مهدی قایدی و تمدید قریب‌الوقوع با هرویه میلیچ و علی کریمی، از جمله اتفاقاتی بود که خوش‌تر از آن‌اند که استقلالی‌ها باورشان کنند

به گزارش ایلنا، جدایی ناخواسته ستارگانی نظیر مامه تیام، مجید حسینی، امید ابراهیمی، آیاندا پاتوسی و اللهیار صیادمنش در دو تابستان گذشته نه‌تنها آبی‌ها را به حفظ ستارگان لیگ نوزدهم خود بدبین ساخته بود، بلکه ثبات را هم از بدنه بازیکنان تیم می‌ستاند اما با تمام کم‌وکاستی‌های امسالشان، استقلال با حفظ اسکلت تیمی سال گذشته‌اش در آستانه یک سنت‌شکنی قرار دارد.

به‌غیر از محسن کریمی، عظیم گوگ و مرتضی تبریزی که در بازی‌های پسران آبی در نیم‌فصل دوم سهم چندانی نداشتند و علی دشتی غالباً نیمکت‌نشین، روزبه چشمی فعلاً تنها جداشده فصل جاری استقلال تا این لحظه است؛ بازیکنی که هرچند فیزیک بدنی منحصربه‌فردش یک نعمت برای خط دفاعی تیم بود، سیاوش یزدانی تنومند و بلندقامت انگیزه کافی برای پرکردن جایش را دارد و در کنار محمدحسین مرادمند تازه‌وارد و عارف غلامی، مثلث سپاهانی‌های سابق در خط دفاع آبی‌پوشان را تشکیل می‌دهند.

در ازا، خریدهای تابستانی استقلال هرچند زیر نظر محمود فکری انجام نگرفته‌اند، مجموعه‌ای از برترین‌های لیگ نوزدهم هستند که به لیست بازیکنان آبی، یک تیم باکیفیت روی نیمکت ذخیره‌ها اضافه می‌کنند؛ امتیازی که مجیدی و استراماچونی سال قبل از آن بی‌بهره بودند.احمد موسوی و مهدی مهدی‌پور با سبک بازی مشابه وریا غفوری و علی کریمی می‌آیند تا جانشین آنان باشند. محمد نادری در صورت لزوم هم خلأ میلیچ و هم خلأ مدافعان میانی استقلال را پر می‌کند و داریوش شجاعیان نیز باز می‌گردد تا تنوع گزینه‌ها در پست هافبک بازیساز بالا برود. سجاد آقایی در صف مهاجمین پشت سر دیاباته، قایدی و مطهری قرار می‌گیرد و متین کریم‌زاده نیز در چند پست می‌تواند به‌ کار گرفته شود. تقویت آبی‌های پایتخت با ورود این بازیکنان، البته منوط به بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی آنهاست.

آنچه در آستانه شروع لیگ و از گزارش‌های بازی‌های دوستانه استقلالی‌ها برداشت می‌شود، این است که با اتکا به این اسکواد عمیق و تیم پرمهره، فکری درنظر دارد این مجموعه حفظ شده را به آرایش سابق دوران استراماچونی وفق دهد؛ آرایشی که وقفه کرونایی و خو گرفتن با سیستم 2-4-4 فرهاد مجیدی شاید استقلالی‌ها را با آن غریبه‌تر ساخته باشد. تسلط به پیچیدگی‌های دفاع سه‌نفره و کاهش آسیب‌پذیری از جناحین، آن‌هم با توجه به اینکه بازیکنان فعلی تنها طی یک ماه با فکری خود را آماده لیگ بیستم می‌کنند، چالشی کمی ریسکی است که گویا کادر فنی جدید استقلال آن را پذیرفته.

محمود فکری چند ماه قبل و پس از آنکه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، با اشاره به سالی که او با نفت مسجدسلیمان فاتح دسته ‌یک شد و اسکوچی با خونه‌به‌خونه از صعود به لیگ‌ برتر بازماند، خود را مستحق یک فرصت در سطح اول فوتبال ایران دانست. حال، این فرصت، با یکی از بهترین کادرهای بازیکنان تیم محبوب دوران بازیگری‌اش در چند سال اخیر نصیبش شده اما اینکه آیا او دانش و مهارت اجرای نقشه جسورانه‌اش را دارد، پرسشی است که در طول فصل پاسخش را خواهیم گرفت.

گزارش: سام ستارزاده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز