خبرگزاری کار ایران

پیرلو با چه سیستمی مقابل کومان قرار می‌گیرد؟

علامت سوال‌های ترکیب یوونتوس پیش از مصاف با بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۰۷۱

یوونتوس امشب در حالی به مصاف بارسلونا می‌‎رود که ترکیب این تیم زیر نظر آندرا پیرلو هنوز به صورت کامل مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، پنج بازی از حضور آندرا پیرلو روی نیمکت یوونتوس در سری آ گذشته و او به یک تقاطع رسیده است. تیم او سه تساوی پیاپی داشته و دو پیروزی و در غیاب کریستیانو رونالدو و پائولو دیبالا به مشکل گلزنی برخورده است. دیبالا این هفته به میادین برگشت اما حضور او برای اینکه یوونتوس هر سه امتیاز را برابر هلاس ورونا بگیرد کافی نبود. این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پیرلو سیستم‌های مختلفی را در بازی‌های اول فصل امتحان کرده و از 2-5-3 به 2-1-4-3 و بعد به 3-4-3 تغییر سیستم داده است. بازی با بارسلونا امشب در حالی برگزار خواهد شد که مربی یوونتوس فرصت آن را دارد که از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند اما هنوز پرسش‌های زیادی در سراسر میدان مطرح است.

مدافعان

به توصیه جان‌لوییجی بوفون، جورجو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی، هم‌تیمی‌های سابق پیرلو، او از سیستم بسیار پیچیده مائوریتسیو ساری دوری کرده است. پیرلو دفاع سه‌نفره را به کار بسته و دو مدافع کناری هم دارد که دانیلو و خوان کوادرادو هستند. حضور کیه‌لینی و بونوچی هم خط دفاعی را قوی کرده اما کیه‌لینی به همراه ماتیس د‌لیخت مصدوم هستند و به این ترتیب، مریخ دمیرال، ستاره نوظهور یووه احتمالاً در سیستم دفاع چهارنفره در قلب دفاع قرار خواهد گرفت. دانیلو و کوادرادو مدافعان کناری عال هستند و به خط دفاعی تیم پیرلو انسجام خواهند بخشید.

خط میانی

پیرلو نتوانسته تاکنون دو هافبک میانی اصلی‌اش را پیدا کند. او با گزینه‌هایی که در اختیارش بوده نتوانسته توازن لازم بین دفاع و حمله را بیابد. وستون مک‌کنی در دو بازی اول فصل در کنار آدرین رابیو قرار گرفت و سپس پیرلو در تساوی با کروتونه به سراغ استفاده از آرتور و رودریگو بنتانکور رفت. آرون رمزی در کنار آرتور و رابیو مقابل هلاس ورونا بازی کرد و حالا مک‌کنی که از ویروس کرونا رهایی یافته می‌تواند دوباره بازی کند.

مک‌کنی به دلیل پرتکاپو بودن به کار پیرلو می‌آید، در حالی که آرتور می‌تواند در مقابل تیم سابقش در نقش هافبک میانی بازی کند و از وسط میدان بازی‌سازی کند. رابیو انرژی بیشتری به تیم می‌بخشد اما بنتانکور قدرت و تکنیک لازم برای بازی در کنار هر هافبک دیگری را دارد. پیرلو چه تصمیمی می‌گیرد؟

بال‌ها

دو بالی که در اختیار پیرلو هستند، یعنی دژان کولوسفسکی و فدریکو کیه‌زا، احتمالاً بهترین بال‌های حال حاضر سری آ باشند. کولوسفسکی مقابل هلاس ورونا از روی نیمکت به زمین آمد. این بازیکن تیم ملی سوئد در این بازی دردسرهای فراوانی برای رقیب ساخت و گل تساوی را هم زد. این گل باعث شد پیرلو اولین شکستش روی نیمکت یووه را تجربه نکند.

کیه‌زا در آن بازی محروم بود، چرا که مقابل کروتونه اخراج شده بود اما احتمالاً مقابل بارسا در ترکیب قرار می‌گیرد. این بال سابق فیورنتینا می‌تواند بازیکنان رقیب را دریبل بزند اما قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای هم دارد و به این ترتیب در حملات خطرناک‌تر هم می‌شود. سیستم 1-3-2-4 برای بازیکنانی که پیرلو در اختیار دارد فوق‌العاده است. تنها مسأله این است که چه بازیکنی در خط حمله قرار بگیرد...

خط حمله

رونالدو برای یوونتوس بازیکنی بسیار کلیدی است. این مهاجم می‌تواند نتیجه بازی‌ها را یک‌تنه رقم بزند و پیرلو به او پستی داده که مشابه نقش کریم بنزما در رئال مادرید است. رونالدو در پست شماره 9 کاذب بازی می‌کند اما قدرت گلزنی یک مهاجم شماره 9 واقعی را دارد.

دیدار لیگ قهرمانان با کاتالان‌ها، تیمی که رقیب سنتی رئال مادرید و رونالدو بود، بهترین فرصت برای پیرلو است که از سیستم 1-3-2-4 استفاده کند که در هنگام از دست دادن توپ 2-4-4 می‌شود. البته حالا که رونالدو دچار ویروس کرونا شده و احتمالاً به این مسابقه نمی‌رسد، پیرلو در خط حمله سراغ آلوارو موراتا یا دیبالا خواهد رفت.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز