خبرگزاری کار ایران

جدیدترین گزینه مدیرعاملی پرسپولیس؛ مدعی مدیریت استقلال با بودجه 500میلیاردی!

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۸۰

معاون اقتصادی دوره مدیریت دادکان در فدراسیون فوتبال اکنون تازه‌ترین نامی است که برای حضور در صندلی مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه پرسپولیس تهران پس از صعود شاگردان یحیی گل محمدی به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تغییرات مدیریتی رو به رو شده است و طرفداران این تیم منتظر هستند تا پیش از پیش شروع لیگ بیستم، مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی شود.

 

بعد از پایان حضور محمد حسن انصاری فرد روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس، از سوی وزارت ورزش و جوانان، مهدی رسول پناه، عضو هیات مدیره از اردیبهشت ماه امسال به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شد.

 

رسول پناه طی هفته گذشته با اظهارنظرات مختلفی که از او در فضای مجازی گسترش پیدا کرد در نهایت راهی به غیر از استعفا و ترک صندلی مدیریت نیافت تا اکنون این تیم در آستانه لیگ بیستم بدون مدیرعامل باشد.

 

طی روزهای اخیر اسامی مختلفی برای پذیرفتن این سمت معرفی شده‌اند که جدید‌ترین آنها یک مدیر کاملا فوتبالی و آشنا به شرایط لیگ ایران است. منوچهر صالحی که فعالیت در عرصه مدیریت را از سال‌های گذشته آغاز کرده اکنون یکی از جدیدترین اسامی حوالی مدیریت باشگاه پرسپولیس است.

 

مدیرعاملی استقلال!

 

صالحی که در وزارت رفاه فعالیت مدیریتی را به صورت جدی آغاز کرده بود در سال 1384 به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر رفاه در باشگاه استقلال و ورزشگاه تختی منصوب شد. صالحی در آن زمان مشاور فرهنگی وزیر رفاه بود. او پیش از انتخاب در این پست در سال 1381 مدیرعاملی باشگاه سایپا تهران را تجربه کرده بود.

 

یک سال پس از انتخاب او برای این پست او گزینه جدی مدیرعاملی در باشگاه استقلال هم شد! ماجرا از این قرار بود که وزیر رفاه و رئیس مجمع استقلال، منوچهر صالحی و سردار حسین فیض اردکانی را به عنوان جانشینان مصری و قریب دو عضو مستعفی هیات مدیره استقلال منصوب کردند اما ساعتی بعد 4 عضو هیات مدیره باشگاه به همراه نماینده تام الاختیار وزیر رفاه، تشکیل جلسه دادند و در پایان امیدوار رضایی رئیس هیئت مدیره، طی حکمی علی فتح اله زاده را به عنوان سرپرست این باشگاه (و نه مدیرعامل) منصوب کردند.

 

خبرها حاکی از آن بود زمانی که محمد قریب برای چند ساعت از کار برکنار شد، فتح اله زاده حکم مدیرعاملی را با حمایت امیدوار رضایی و به رغم مخالفت محمد جواد ایروانی عضو هیات مدیره، دریافت کرد اما آن زمان کاظمی وزیر رفاه فتح اله زاده را نپذیرفت و تصیم گرفت صالحی نماینده تام الاختیار خود در استقلال را جانشین قریب کند، به محض اعلام این تصمیم وزیر، هیات مدیره در یک تغییر موضع 180 درجه ای از قریب خواست به سمت خود بازگردد و با اعلام حمایت قاطعانه از وی، احتمال حضور صالحی را خنثی کرد.

 

دو سال پس از این ماجرا یعنی در سال 1386 صالحی برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. او در این پست هم با علی فتح الله زاده رقابت داشت. با دوری از فوتبال صالحی به مدیرعاملی در گروه صنعتی مشغول شد و در سال 1395 هم به عنوان برترین مدیر کشوری شد. در سوابق صالحی همچنین حضور او به عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون فوتبال در زمان حضور محمد دادکان به عنوان ریاست این فدراسیون هم دیده می‌شود که قرارداد با شرکت ایرانول در زمان حضور او رقم خورده بود.

 

ادعای بودجه 500میلیاردی در سال برای پرسپولیس

معاون اقتصادی دوران محمد دادکان که توانسته بود با ایرانول قرارداد همکاری با فدراسیون را به امضا برساند و در آن مقطع فدراسیون ایران را به تامین مالی فوق العاده‌ای رسانده بود، اکنون گفته می‌شود به نزدیکانش اعلام کرده با توجه به پتانسیل باشگاه پرسپولیس قادر است در سال درآمد 500میلیاردی برای این باشگاه تدارک دید تا سرخ‌ها از نظر مالی و اعتباری شرایط فوق العاده‌ای را تجربه کنند.

با این حال باید دید در روزهایی که نام‌های عجیب و غریب و امتحان پس داده‌ای برای حضور در صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس قطار شده، وزارت ورزش چه تصمیمی برای مدیرعاملی سرخ‌ها خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز