خبرگزاری کار ایران

سامورایی در مسیر مرحوم حجازی

خالد شفیعی: بنگلادش را با تحقیق و دید باز انتخاب کردم/ آنهایی که از تصمیم من انتقاد می‌کنند شناختی از فوتبال بنگلادش ندارند/ اینجا صحبت از مرحوم حجازی زیاد است/ با آندو تیموریان مشورت کردم

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۱۸

مدافع ایرانی فصل گذشته سایپا در مورد انتخاب تیم جدیدش و پیوستن به لیگ بنگلادش صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، خالد شفیعی، مدافع مطرح و شناخته شده فوتبال ایران پس از پایان لیگ نوزدهم با وجود پیشنهادات خوبی که از لیگ برتر داشت در تصمیمی غیر منتظره به باشوندرا کینگز بنگلادش پیوست و این انتقال واکنش‌های مختلفی را در فوتبال به همراه داشت. با خالد شفیعی در مورد علت انتخاب تیم جدیدش و شرایط این تیم صحبت کردیم که می‌خوانید:

 

* با تحقیق و چشم باز لیگ بنگلادش را انتخاب کردم

من لیگ بنگلادش را فقط به خاطر شرایط مالی انتخاب نکردم. این تیم قهرمان فصل گذشته لیگ بنگلادش است و یک بازیکن از تیم ملی آرژانتین، 2 بازیکن برزیلی، یک بازیکن اسپانیایی و سرمربی اسپانیایی دارد و شرایط خیلی خوبی دارد. این تیم در فصل جدید در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد من با تحقیق این تیم را انتخاب کردم آپشن‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را داشته و از انتخابم راضی هستم.

 

* مردم نمی‌دانند ولی من چهارمین ایرانی لیگ بنگلادش هستم

کامنت‌هایی که از فوتبالدوستان برای من آمده نشان می‌دهد این عزیزان شناختی روی فوتبال بنگلادش ندارند ولی جالب است بدانید که من چهارمین فوتبالیست ایرانی هستم که به لیگ بنگلادش آمدم. اولینش مرحوم ناصرخان حجازی، اسطوره بزرگ فوتبال ما است که خیلی به ایشان علاقه داشتم و امیدوارم روحش شاد باشد. دیگر نفرات هم بیژن طاهری، مربی فصل قبل خودم در سایپا بود که از مربیان با شخصیت و توانمند فوتبال ماست و دیگری هم آقای رضا نعلچگر پیشکسوت خوب فوتبال ما که برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. دیروز در جلسه معارفه من در باشگاه یاد و خاطره مرحوم حجازی هم گرامی داشته شد.

 

* لیگ بنگلادش برعکس ایران رو به پیشرفت است

لیگ بنگلادش یک لیگ رو به پیشرفت است و در حال هزینه کردن برای بهتر شدن اوضاع لیگشان هستند و از لحاظ فنی و زیرساختی در حال کار کردن هستند و برعکس لیگ ما که رو به پسرفت است فوتبال بنگلادش و لیگ بنگلادش در حال پیشرفت و بهتر شدن است.

 

* با آندو تیموریان مشورت کردم

پیشنهاد داخلی هم داشتم ولی خب دو پیشنهاد خارجی به دست من رسید و این پیشنهاد فکر من را به خودش مشغول کرد و در موردش فکر و تحقیق کردم. با چند نفر مشورت کردم و با آندو تیموریان که مثل برادرم است و همیشه از او در تصمیمات فوتبالی خودم مشورت می‌گیرم صحبت کردم و چند نفر دیگر. همینجا جا دارد به آندوی عزیز هم تسلیت بگویم و امیدوارم روح برادرش شاد باشد. در کل باید بگویم با دید باز انتخابم را انجام دادم. شاید خیلی‌ها با دید سطحی ممکن است دست به انتخاب تیم بزنند ولی من همه جوانب امر را بررسی کردم و روحیه خودم هم جوری است که دوست دارم وارد چالش‌های سخت شوم و از چیزی هم واهمه ندارم. پیشنهاداتی از لیگ ایران داشتم ولی خب وضعیت فوتبال ایران به شکلی است که نمی‌شود زیاد روی آن حساب کرد و من هم به عنوان یک فوتبالیست باید به فکر زندگی بعد از فوتبالم هم باشم.

 

* قصد ندارم به این زودی ها به ایران برگردم

این بار که از ایران خارج شدم اگر خدا تن سالم بدهد و مثل کره‌جنوبی مصدومیت گریبان گیرم نشود و بدشانسی‌های این شکلی نیاورم تصمیم دارم 3-2 سال در فوتبال بنگلادش بمانم و بعد از آن برای اهداف و فکری که برای آینده خودم بعد از فوتبال ترسیم کردم برنامه‌ریزی کنم.

 

* اینجا زیاد در مورد مرحوم حجازی صحبت می‌شود

ناصرخان حجازی خیلی اینجا شناخته شده است و در بنگلادش برای ایشان احترام زیادی قائل هستند و اولین کسی که در موردش با من صحبت کرد مدیرعامل باشگاه‌مان بود. مرحوم حجازی خاطرات خوبی در ذهن مردم بنگلادش و فوتبالدوستان این کشور ایجاد کرده است و در زمان حضورش در محمدان اثرات مثبتی در این تیم و فوتبال بنگلادش از خودش به جا گذاشت.

 

* انگشت کوچک ناصرخان هم نمی‌شود

من سعی می‌کنم سفیر خوبی برای فوتبال ایران در بنگلادش باشم ولی اصلاً نمی‌توانم پا در جای پای مرحوم حجازی بگذارم. من که ناخن انگشت کوچک ناصرخان هم نمی‌شوم ولی همیشه در زندگی یاد گرفتم حرف حق را بزنم و راه درست را در زندگی در پیش بگیرم. به نظرم مثل ناصرخان حجازی در فوتبال ایران دیگر نمی‌آید و ایشان جزو اسطوره‌های تکرار نشدنی فوتبال ایران است و برای رسیدن به جایگاه ایشان باید هفت خان رستم را بگذرانیم.

 

* می‌خواهم این فصل به قهرمانی برسیم

تیم ما فصل گذشته قهرمان لیگ بنگلادش شد و شرایط خوبی دارد و امیدوارم و تلاش ما بر این است که این فصل هم بتوانیم این عنوان را تکرار کنیم و به قهرمانی لیگ بنگلادش دست پیدا کنیم و همین طور در مورد بازی‌های آسیایی هم برنامه داریم تا عملکرد خوبی داشته باشیم و نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز