خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی فروردین:

راهکار سامان یافتن فوتبال، جدایی از سیاست است/ مدیران نالایق قراردادهای میلیاردی را وارد فوتبال کردند

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۹۶

رئیس فراکسیون ورزش مجلس عقیده دارد سیاست باید از ورزش جدا باشد و هر شخصی بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌هایش اظهار نظر کند.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدمهدی فروردین در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفتگو، وضعیت عقد قراردادهای فوتبال کشور را نامناسب و غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: این روزها شاهد هستیم که مربیان ناکارآمد و بی کیفیت، با پیشنهادهای میلیاردی پای قرارداد می‌آیند و مدیران نالایق تر این قراردادها را امضا می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه افراد دست اندرکار ورزش کشور بدون کار کارشناسی و پژوهش درباره مربیان و بازیکنان، سبب می‌شوند کشور خسارات سنگینی را متحمل شود و به شعور هواداران توهین شود.

رئیس فراکسیون ورزشی مجلس، با تاکید بر لزوم اصلاح و دگرگونی ساختار فدراسیون‌های ورزشی، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شفافیت در ورزش کشور پدیدار شود تا نابسامانی‌هایی که در آن و به ویژه در فوتبال وجود دارد، یک بار برای همیشه ریشه کن شود.

فروردین معتقد است سیاست باید از ورزش جدا باشد، هر شخصی بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌هایش اظهار نظر کند و افراد به خود اجازه ندهند تا در هر حوزه وارد شوند. شیوه مدیریت فعلی ورزش کشور موجب شده است همیشه مورد اخطار سازمان‌های بین المللی و تهدید به تعلیق ورزش باشیم.

رئیس فراکسیون ورزشی مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی برای بررسی رقم نجومی قراردادهای فوتبالی برنامه‌ای ندارد، عنوان کرد: اگر مجلس به فوتبال ورود کند به دلیل دخالت سیاسی امکان تعلیق آن وجود دارد و در صورتی که بی تفاوت باشد بیت المال از بین می‌رود.

فروردین درباره رسیدگی مجلس به تیم‌های دولتی گفت: مجلس به دلیل رسالت نظارتی خود به موضوع ورود پیدا می‌کند تا تیم‌هایی که منابع مالی آنها توسط دولت تامین می‌شود، شاخص‌هایی را در تنظیم قرارداد با مربیان و بازیکنان و انتخاب اعضای هیات مدیره تعیین کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به مسئولیتی که در قبال مردم، اعتماد آنها و نظام اسلامی داریم تمام تلاش خود را برای ساماندهی به وضعیت ورزش کشور به کار خواهیم بست.

فروردین در پایان مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو با اشاره به دوره سرمربی گری خود در تیم قشقایی گفت: مبلغ قرارداد در طول سه سال که در این باشگاه حضور داشتم جمعا ۱۹۰ میلیون تومان بود که حتی یک ریال آن را دریافت نکردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز