خبرگزاری کار ایران

سرنگونی یک قدرت

گزارش: افشای راز موفقیت استقلال در ضربات پنالتی؛ غفوری به یاد ژاوی و السد

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۰۹۶

استقلال تهران نه در وقت‌های معمولی و نه وقت‌های اضافه که در ضربان پنالتی موفق شد پرسپولیس را از پیش رو بردارد اما چطور؟ نه با مهار حسینی که پیش از آن ترفند روحیه بخش وریا غفوری تاثیر بسزایی در آن داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت این بازی در وقت‌های معمولی و اضافه برنده نداشت و در نهایت ضربات پنالتی سرنوشت برنده این مسابقه را مشخص کرد تا آبی پوشان راهی دور فینال شوند.

دیدار در وقت‌های معمولی با تساوی دو بر دو به پایان رسید و تیم‌ها در وقت‌های اضافه نتوانستند در گلزنی موفق باشند تا ضربات پنالتی سرنوشت تیم صعود کننده به فینال جام حذفی را مشخص کند. استقلال که در مسابقات پیشین دربی در ضربات پنالتی ناکام بود و توسط علی کریمی و فرشید اسماعیلی نتوانسته بود دروازه سرخپوشان را باز کند این بار پرسپولیس را شکست داد و صعود شیرین به فینال را جشن گرفت.

بعد از استراحت کوتاه بازیکنان که 120 دقیقه تلاش کردند تا سرنوشت برنده این مسابقه را مشخص کنند، کاپیتان‌های دو تیم توسط داور مسابقه فراخوانده شدند تا سرنوشت دروازه‌ای که قرار است در آن ضربات پنالتی به ثمر برسد، مشخص شود. سکه‌ای که پیام حیدری به هوا انداخت پس از فرود آمدن روی سکه‌ای را نشان داد که توسط وریا غفوری انتخاب شده بود. غفوری برای انتخاب دروازه‌ از قبل برنامه داشت و یادگار خاطره‌ای که به همراه چندتن از همبازیانش در بازی شب گذشته تجربه کرده بود را دوباره زنده کرد.

غفوری که امروز بازوبند کاپیتانی استقلال را در دست دارد به همراه فرشید اسماعیلی و میلاد زکی پور چهار سال پیش در ورزشگاه آزادی ضربات پنالتی در یک بازی حذفی را تجربه کرده بود. آن زمان که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا این تیم با السد قطر مصاف داد و جدال دو تیم در وقت‌های معمولی و اضافه به تساوی بدون گل رسید تا ضربات پنالتی سرنوشت تیم برنده را مشخص کند.

وریا غفوری با یادآوری خاطره آن بازی پس از اینکه زمان انتخاب دروازه برای ضربات پنالتی شد دروازه‌ای را انتخاب کرد که سنگربان پرسپولیس از ابتدای بازی در آن حضور داشت. این دروازه همان دروازه‌ای بود که سید مهدی رحمتی در مصاف با السد در آن حضور داشت و توانست با مهار پنالتی کاسولا این تیم را به مرحله بعدی برساند. در آن بازی هم یک پنالتی توسط ابراهیم ماجد از بالای دروازه راهی اوت شد بود؛ همانند بازی شب گذشته که ابتدا پنالتی احمد نوراللهی مهار شد و بعد از گلزنی عالیشاه این اوساگوآنا بود که با ضربه بی دقت توپ را از بالای دروازه راهی اوت کرد.

غفوری همانطور که بعد از بازی در توییترش اشاره کرده بود با یادآوری ضربات پنالتی السد در ورزشگاه آزادی توانست یک قدرت را شکست بدهد و تیمش را به مرحله فینال برساند؛ این بار با بازوبند کاپیتانی و فینال جام حذفی که که شانس کسب جام در یک فصل را برای استقلال زنده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز