خبرگزاری کار ایران

یک اتفاق ویژه در ان بی ای؛ برند سازی و جذب مخاطب

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۹۰

لوید پیرس، مربی آتلانتا هاوکس درباره تمرین و پرورش بازیکنان می‌گوید: «روزهای خوب روی هم جمع می‌شوند». این حرف او یادآور این ضرب‌المثل است: «کار نیکو کردن از پر کردن است».

به گزارش ایلنا، اما باشگاه هاوکس خارج از میدان هم به دنبال آن است که برند خود را به‌خوبی بسازد. هاوکس به ازسرگیری مسابقات NBA دعوت نشد و فصل را با 20 برد و 47 باخت به پایان رساند اما آنها بیکار ننشستند. ورزشگاه استیت فارم آره‌نا آنها تبدیل به محلی برای رأی‌گیری شده است. هاوکس یک فروشگاه افتتاح کرده تا افرادی که در شیوع ویروس کرونا بیکار شدند بتوانند در آن کار کنند. آنها برنامه «دیدن برای آموزش» را به راه انداخته‌اند که برای آگاهی‌بخشی در زمینه مشکلات بینایی کودکان است. این باشگاه 27 زمین بسکتبال در گوشه و کنار شهر راه‌اندازی کرده، به‌ویژه در مناطق محروم. لیست کارهای خوب آنها همینطور ادامه پیدا می‌کند.

آنها حالا یک اردوی تابستانی مجازی را راه‌اندازی کرده‌اند به نام «هاوکس در خانه». مربیان و بازیکنان این باشگاه مهارت‌های بسکتبال را از طریق برنامه زوم به مخاطبان آموزش می‌دهند. باب رتبان، مجری شوخ‌طبع تلویزیونی هم در این برنامه همراه آنهاست. این باشگاه در تلاش است که طرفداران جوان را برای بلندمدت جذب کند و البته آنها امیدوارند که نتیجه کار این شود که افراد 35ساله بلیت‌های جایگاه‌های کنار زمین را بخرند.

قرار بود هاوکس 12 اردوی تابستانی برای دوهزار کودک ترتیب دهد اما آنها حالا پنج‌هزار کودک را در برنامه «هاوکس در خانه» پذیرفته‌اند. ده‌آندره هانتر، بازیکن این تیم پس از جلسه تمرینی پنجشنبه، ده دقیقه به پرسش‌های کودکان پاسخ داد.

جان بابل، معاون توسعه باشگاه که سابقه بازی در NBA را هم دارد، می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری در خدمت به جامعه است». برخی تیم‌های NBAبابت برنامه‌های مشابه حق اشتراک می‌گیرند اما «هاوکس در خانه» رایگان است.

با این برنامه، یک دانش‌آموز می‌تواند با هانتر صحبت کند. او حالا بازیکن محبوب این دانش‌آموز می‌شود، تا این که ‌تری یانگ، دیگر بازیکن هاوکس با یک حرکت، جای هانتر را بگیرد. بابل می‌گوید برندسازی آنها در زمینه سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان اتکای زیادی روی سن پایین بازیکنان تیم دارد. بازیکنان هاوکس به این ترتیب رابطه صمیمانه‌تری با نوجوانان اهل برنامه «تیک‌تاک» دارند.

بابل که در کودکی حاضر بود حتی روی تختی از میخ دراز بکشد تا بتواند امکان صحبت با لری برد را داشته باشد، می‌گوید: «اگر با یک بازیکن صحبت کنید، طرفدار او خواهید شد. این ارتباط بین شما برقرار می‌شود. مردم مشتاق ارتباطات احساسی هستند.»

کسب‌وکارهای بسیاری به سمت این استراتژی‌ها حرکت کرده‌اند. زمانی که اوضاع به حالت عادی برگردد، باشگاه هاوکس به دنبال آن خواهد بود که طرفدارانش را بیشتر کند و آنها برای این تیم پول خرج کنند اما آنها می‌خواهند که افراد با علاقه 20 دلار برای تماشای بازی تیمشان بپردازند، نه اینکه فکر کنند باشگاه می‌خواهد جیب آنها را خالی کند. این کار با انسان‌دوستی، تعهد اجتماعی و پوشش اقشار مختلف جامعه فراهم می‌شود.

برای اینکه هاوکس موفق‌ باشد و بلیت‌های بیشتری بفروشد و اسپانسرهای بیشتری جذب کند، باید با طرفدارانش همبستگی داشته باشد. اردوهای تابستانی روی زوم باعث شده که حس مثبتی نسبت به بازیکنان ایجاد شود. بابل می‌گوید: «ما خود را از نظر درآمد نمی‌سنجیم.

 معیار سنجش ما میزان حضور ما در جامعه است. ما گفتیم: چطور می‌توانیم در جامعه حضور داشته باشیم؟ راهش این بود که به سراغ بخش‌های آسیب‌پذیر برویم. این باعث می‌شود که ارزش بالایی پیدا کنیم. برنامه «هاوکس در خانه» بخش کوچکی از آن بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز