خبرگزاری کار ایران

8 اتفاق ویژه در هفته پایانی لیگ نوزدهم؛ استقلال و سپاهان و تراکتور و وفولاد در پی سهیمه آسیایی/ پارس و ماشین و پیکان و سایپا جدال نفس گیر برای بقا

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۷۲

فردا راس ساعت 20:45 دقیقه هفته سی ام و پایانی مسابقات لیگ برتر با 8 دیدار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر درحالی به ایستگاه پایانی خود رسیده است  که پرسپولیس موفق شد برای چهارمین سال پیاپی  به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و سقوط شاهین نیز به لیگ دسته اول قطعی شده است. اما هنوز جدال در صدر جدول برای کسب سهمیه آسیایی و همچنین جدال برای بقا در انتهای جدول همچنان ادامه دارد.

یاران ترابی حکم سقوط تیم سابق او را امضا می‌کنند؟

در تیر ماه 1397 در نقل و انتقالات لیگ هجدهم مهدی ترابی  به پرسپولیس پیوست. اما با توجه محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات این بازیکن بعد از به اتمام رسیدن محرومیت پرسپولیس در نیم فصل دوم می‌توانست از سایپا راهی پرسپولیس شود. این بازیکن ملی پوش حالا باید در حالی مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد که سایپا کنون با 29 امتیاز در منقطه سقوط قرار داد و چناچه تیم‌های پایین جدول موفق به شکست رقیبان خود شوند و در مقابل سایپا مقابل پرسپولیس شکست بخورد. یاران مهدی ترابی حکم نخستین سقوط سایپا در تاریخ لیگ برتر را امضا خواهند کرد.

تساوی نتیجه ایده آل برای بقای ذوبی‌ها و گل گهر

ذوب آهن درحالی در فولادشهر پذیرای شاگردان جلالی خواهد بود که هر دو تیم با 30 امتیاز در رتبه دهم و یازدهم جدول قرار دارند. این دو تیم که در دو هفته گذشته عملکرد خوبی مقابل پرسپولیس قهرمان لیگ برتر داشته اند. برای بقا در لیگ برتر تنها به یک نتیجه مساوی نیاز دارند تا خیال هر دو تیم بابت ماندن در لیگ برتر قطعی شود.

کاپیتان سابق سهمیه آسیایی را از چنگ استقلال می رباید

شاگردان پاشازاده در شاهین در حالی پذیرای استقلال در بوشهر هستند که با باخت هفته گذشته این تیم به صنعت نفت سقوط این تیم به دسته پایین تر قطعی شده است. اما شاگردان مجیدی اکنون با 50 امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و به دنبال آن هستند تا با پیروزی در این بازی علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی، سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. باید دیگ مهدی پاشازاده که سابق حضور در استقلال و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را در کارنامه خود دارد. آیا میتواند در آخرین دیدار خود در لیگ برتر مانع بزرگی برای استقلال شود.

تارتار خرمن خود ساخته اش را آتش می‌زند؟

در بهار سال 1397 پلرس جنوبی جم با قهرمانی در لیگ آزادگان جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد. در آن زمان مهدی تارتار هدایت جمی ها را بر عهده داشت و توانست با این تیم تاریخ سازی کند. پارس حتی تا نیم فصل اول نیز به همراه تارتار در صدر جدول قرار داشت اما بعد از شکست مقابل پرسپولیس صدر جدول را به شاگردان برانکو داد و این آغاز سیه روزی جمی ها بود. تارتار از این تیم جدا شد تا بعد از این مربی پارسی ها روی خوش نبیند و تیمی که در قاموس یک مدعی ظاهر شد حتی دستش از سهمیه کوتاه ماند. حالا پارس رده پانزدهمی در حالی مقابل نفت مسجد سلیمان قرار می گیرد که هدایت این تیم بر عهده مهدی تارتار است و اگر چنانچه نفتی ها موفق به شکست پارس جنوبی شوند. تارتار هم سقوط تیمی را امضا می‌کند که خود او را لیگ برتری کرده است.

ویسی و سپاهان جدال بر سر سقوط و کسب سهمیه آسیایی

بعد از قهرمانی استقلال خوزستان با عبدالله ویسی در لیگ پانزدهم این مربی در لیگ شانزدهم مورد توجه سپاهانی ها قرار گرفت و در آخر هدایت این تیم در لیگ شانزدهم را پذیرفت. اما کار برای ویسی در سپاهان چندان خوب پیش نرفت و در آخر از روی نیمکت این تیم اخراج شد. حالا ویسی درحالی با پیکان در مقابل سپاهان قرار می‌گیرد که شاید این یک نبرد انتقامی برای ویسی باشد یا او را به دوزخ بفرست. شاگردان ویسی با پیروزی در این بازی می‌توانند دست سپاهان را از سهمیه آسیایی دور کنند و حکم بقای خود را در لیگ امضا کنند. اما اگر در این نبرد انتقامی شکست بخورند در صورت پیروزی پارس جنوبی حکم سقوط خود را امضا خواهند کرد.

رفقای دیروز رقبای امروز

دیدار نساجی و شهرخودرو شاید کم اهمیت ترین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر باشد. شهرخودرو با 45 امتیاز عنوان ششمی خود رد لیگ برتر را قطعی کرده و همچنین با شکست مقابل سپاهان در هفته گذشته فرصت کسب سهمیه آسیایی را نیز از دست داده است  و در مقابل نساجی نیز با 37 امتیاز رتبه ای بهتر از رتبه هشتم در لیگ نوزدهم کسب نخواهد کرد. اما نکته جالب توجه این دیدار، رویاروی دو هم بازی و بازیکن سابق استقلال است که حالا دست سرنوشت در عرصه مربی‌گری این دو یار را در مقابل یکدیگر قرار داده است. نتیجه این دیدار هرچه باشد. حضور مربیان این چنین  و جوان در لیگ برتر نوید بخش روزهای خوب در فوتبال ایران است.

افاضلی و طعم تلخ سقوط

ماشین سازی در هفته پایانی در دیداری حساس درحالی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود که این تیم با بهنام سراج اکنون با 41 امتیاز رتبه هفتمی خود را قطعی کرده است و پیروزی و شکست در این بازی تفاوتی را در جایگاه آنها رقم نخواهد زد. اما شاگردان افاضلی اگر مقابل این تیم نتیجه لازم را کسب نکنند و پارس جنوبی تیمی که تا همین دو ماه پیش هدایت او را بر عهده داشت بتواند نفت مسجد سلیمان را شکست دهد. هومن افاضلی بعد از سقوط با نفت تهران در لیگ هفدهم برای دومین بار در سه فصل اخیر با تیم‌های که هدایت آنها را برعهده داشته است طعم تلخ سقوط را خواهد چشید.

نکونام و الهامی، جدال بر سر سهمیه آسیایی

به جرات می‌توان گفت رقابتی ترین دیدار هفته سی ام لیگ برتر مصاف شاگردان جواد نکونام در فولاد و شاگردان ساکت الهامی در تراکتور خواهد بود. جایی که دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی با هم رقابت خواهند کردو تبریزی‌ها اکنون با 50 امتیاز و تفاضل کمتر نسب به  استقلال در رده سوم قرار دارند و فولاد خوزستان نیز با 48 امتیاز و تفاضل کمتر نسب به سپاهان در رتبه پنجم جدول قرار دارند. الهامی و شاگردانش می‌توانند با پیروزی در این بازی خیال خود را بدون توجه به اتفاقات سایر بازی‌های برای کسب سهمیه آسیایی راحت کنند. اما در مقابل شاگردان نکونام ابتدا باید در این بازی پیروز شوند و دل به نتایج دیگر مسابقات ببند تا شاید خوزستانی ها بعد از مدت‌ها موفق شوند سهمیه آسیایی را به دست آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز