خبرگزاری کار ایران

ناصرمیرفخرایی: گزینه های هدایت تیم ملی والیبال مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۷۴

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال می گوید: برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تا به حال راجب گزینه خاصی صحبت نشده و فکر میکنم در جلسه هیات رئیسه بعدی که روز چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود گزینه های سرمربیگری تیم‌ملی والیبال بررسی شود.

ناصر میرفخرایی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه شورای فنی لیگ برتر تشکیل شود،بیان کرد: درباره چگونگی قرعه کشی و برگزاری لیگ برتر والیبال باید افراد صاحب نظر در این عرصه نظر دهند و نظرخواهی شود، تشکیل شورای فنی لیگ با عضویت افرادی که در این عرصه فعال هستند به پویایی لیگ کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته شورای عالی لیگ داشتیم‌ ، تعدادی مربی و نماینده باشگاه ها در این شورا عضویت داشتند اما در حال حاضر شورای عالی لیگ نداریم؛ کلیات آیین نامه لیگ برتر والیبال در هیات رئیسه تایید شده بود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با عنوان اینکه لیگ برتر یکی از اتفاقات مهم فدراسیون والیبال است،افزود:  والیبال یکی از رشته های المپیکی است و معتقدم به باشگاه و اسپانسرهایی که رشته والیبال را مورد حمایت قرار می دهند باید کمک کنیم تا تعداد آنها افزایش پیدا کند، با توجه به هزینه ای که تیم ها در لیگ می کنند متاسفانه لیگ ما آن پویایی لازم را ندارد و ما همیشه در برگزاری لیگ با مشکلاتی رو به رو بودیم.

میرفخرایی اضافه کرد: در لیگ‌برتر والیبال صد میلیارد تومان هزینه می شود اگر دچار نقص و مشکلات شویم این مبلغ کنونی کاهش پیدا می کند و والیبال از رشد و توسعه خارج می شود.

وی با اشاره به صحبت های انتقادی مصطفی کارخانه در جلسه قرعه کشی لیگ‌برتر والیبال، خاطرنشان کرد: کارخانه از روی عشق به والیبال مطالبی را عنوان کرد و بازهم باید انتقاد کند، انتقادات سازنده و کارشناسی شده به بهتر شدن امورات والیبال کمک خداهد کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره اینکه این فدراسیون نایب رئیس آقایان و بانوان ندارد،گفت: انتخاب نایب رئیس فدراسیون دراختیارات رئیس است و نهایتا داورزنی انتخاب خواهد کرد، قطعا باید کسی انتخاب شود که از لحاظ مدیریتی و ورزشی آشنایی لازم را داشته باشد که تا به الان انتخاب نشده ، در بحث بانوان هم شاددل مشاور امور بانوان است و کارهای امور بانوان والیبال را در حال حاضر انجام می دهد.

میرفخرایی با اعلام اینکه هفته آینده جلسه هیات رئیسه فدراسیون برگزار می شود،عنوان کرد:  اصلی ترین موضوعی که در جلسه هفته آینده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال خواهد بود، همه ما در هیات رئیسه و داورزنی علاقمند هستیم تا تیم ملی توسط مربیان داخلی اداره شود اما تا به حال هرچه افتخار در والیبال کسب کردیم توسط مربیان خارجی بود و حالا هم بحث المپیک مطرح است.

وی ادامه داد: معتقدم نوع تمرین و شیوه کار مربیان خارجی سطح بالا تفاوت هایی دارد، من با اولین مربیان خارجی که به ایران آمدند کار کردم و تغییرات به راحتی حس میشد ، به نظرم باید بهترین تصمیم را برای انتخاب سرمربی تیم ملی بگیریم تا فردا از انتخاب هایمان پشیمان نشویم؛ هیچ کس نمیتواند پیش بینی کند ما در المپیک چه نتیجه ای میگیریم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با بیان اینکه المپیک جای آزمون و خطا نیست،اضافه کرد: نیمکت تیم ملی والیبال نیاز به فردی دارد که رزومه سنگینی در جهان باشد و حضور آن مربی وزن نیمکت تیم ملی را به لحاظ فنی سنگین کند؛ به عقیده من اگر قرار بر انتخاب مربی خارجی باشد نباید به دنبال کمتر از خولیو ولاسکو سرمربی سابق ایران برویم و به دنبال مربیان سطح بالا باشیم.

وی با عنوان اینکه گزینه های هدایت تیم‌ملی مشخص نیست،افزود: ما تا به امروز فقط شاخصه های انتخاب سرمربی تیم ملی را در جلسات هیات رئیسه بررسی کردیم و راجب گزینه خاصی صحبت نشده است ، گزینه های خارجی مطرح شده در رسانه ها گمانه زنی است ، فکر میکنم تلفیق سرمربی خارجی و کمک ایرانی انتخاب خوبی باشد‌.

عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: اگر سه ماه پیش سرمربی تیم‌ملی والیبال انتخاب میشد عملا نمی توانست کاری انجام دهد و ما هم به همین دلیل در هیات رئیسه عنوان کردیم زمان برای انتخاب داریم و نباید عجولانه تصمیم گیری شود اما حالا زمان انتخاب سرمربی است تا ۲۰ روز دیگر لیگ برتر آغاز خواهد شد و  سرمربی تیم‌ملی برای انتخاب بهترین ها باید لیگ برتر را زیر نظر بگیرد، من فکر میکنم در جلسه هفته آینده هیات رئیسه گزینه های انتخاب سرمربی تیم ملی مورد بررسی قرار میگیرد.

میرفخرایی در پایان متذکرشد: در حال حاضر فدراسیون والیبال یک هیات رئیسه کارا و فنی دارد که به خوبی همه موارد والیبال را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می دهد، اعضای هیات رئیسه نباید حتما همه اعضا والیبالی باشند، در این جلسات تصمیمات مهمی گرفته می شود و در کنار حضور افراد وابسته والیبال نیازمند حضور یکسری افراد غیر والیبالی در هیات رئیسه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز