خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط پایین جدول در پایان هفته بیست و نهم؛

شاهین سقوط کرد؛ 6 تیم همچنان در خطر لیگ یکی شدن

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۴۲۵

نبرد فرار از سقوط به لیگ یک بین 6 تیم در هفته پایانی برقرار است.

ه گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر با انجام 8 دیدار همزمان به پایان رسید و لیگ نوزدهم به ایستگاه پایانی خودش رسید. در این میان تیم نخست و تیم انتهای جدول جایگاه خود را تثبیت کرده ولی سایر تیم‌ها تقریباً درگیر بالا و پایین شدن رتبه خود در هفته آخر هستند و در این میان جنگ فرار از منطقه سقوط بین 6 تیم در جریان است. شاهین سقوطش قطعی شد و پارس جم، ماشین سازی، پیکان، سایپا، گل گهر و ذوب آهن خطر سقوط را در هفته پایانی احساس می‌کنند.

وضعیت 6 تیم با احتمال سقوط به لیگ یک در پایان هفته بیست و نهم در جدول

شاهین سقوط کرد؛ 6 تیم همچنان در خطر لیگ یکی شدن

پارس جم

با توجه به جایگاهش در جدول بیشترین خطر سقوط را احساس می‌کند و در صورتی که این تیم راهی لیگ یک شود اتفاق تخلی خواهد افتاد چرا که استان بوشهر یکباره هر دو سهمیه خود را ‌در لیگ برتر از دست می‌دهد. پارس جم باید در هفته آخر به مصاف نفت مسجد سلیمان بی انگیزه برود و در صورت پیروزی در این دیدار بازهم باید منتظر لغزش یکی از 5 تیم دیگر باشد.

ماشین سازی

شکست لحظه آخری در دربی تبریز مقابل تراکتور معادلات را برای این تیم پیچیده کرد و حالا بعد از پارس جم بیشترین احتمال سقوط متوجه این تیم است. ماشین سازی باید در هفته پایانی به مصاف صنعت نفت برود که انگیزه‌ای ندارد ولی بازهم حریف دشواری است. شکست ماشین سازی باعث می‌شود پارس جم با یک تساوی هم جای این تیم را بگیرد.

پیکان

تساوی مقابل استقلال اگرچه کار ارزشمند شاگردان ویسی بود ولی خیلی فایده‌ای برای این تیم نداشت و با 28 امتیاز چسبیده به دو تیم پایین تر از خود همچنان در خطر سقوط به لیگ یک است. پیکان باید در هفته پایانی به مصاف سپاهانی برود که به دنبال کسب سهمیه است و کار به مراتب سخت‌تری نسبت به ماشین سازی و پارس جم در پیش دارد. فقط پیروزی مقابل سپاهان خیال پیکان را از بقا راحت می‌کند.

سایپا

دیگر تیم خودروساز حاضر در لیگ برتر هم از خطر سقوط نجات پیدا نکرده و تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان هم کارگشای این تیم نبود. سایپا در هفته پایانی باید به مصاف پرسپولیس برود و کار سختی برابر این تیم خواهد داشت و در صورت باخت احتمال سقوطش زیاد است و تساوی هم ممکن است مانع افتادن این تیم به دسته پایین تر نشود.

گل‌گهر و ذوب آهن

با 30 امتیاز احتمال سقوطشان اندک است ولی هنوز در منطقه خطر قرار دارند. این دو تیم دیداری رو در رو با یکدیگر خواهند داشت و شاید بهترین نتیجه برای هر دو یک تساوی باشد تا خطری بابت سقوط هیچکدام را تهدید نکند ولی تیم بازنده ممکن است در صورت بدشانسی به رتبه 15 جدول سقوط کند و راهی لیگ یک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز