خبرگزاری کار ایران

حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان و اخراج ساری

دومین پروژه شکست‌خورده تئوریسین ایتالیایی

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۷۴

وقتی فلیکس زویر آلمانی سوت آغاز مسابقه‌ تیم‌های یوونتوس و لیون را در ورزشگاه آلیانز شهر تورین به صدا درآورد، مائوریتسیو ساری احتمالاً می‌دانست حذف از این مرحله لیگ قهرمانان ممکن است حکم اخراج او را صادر کند.

ساری که در یک سال اخیر نتوانسته بود رابطه‌ لازم را با هواداران برقرار کند و شایعات زیادی هم پیرامون عدم کنترل رختکن باشگاه توسط او به گوش می‌رسید، قرار بود کار سختی مقابل شاگردان رودی گارسیا داشته باشد که چند روز قبل در فینال «لیگ کاپ» فرانسه نشان داده بودند اگر بخواهند، می‌توانند به خوبی بازی را ببندند. پس طبیعی بود که تیم فرانسوی تنها با یک تغییر نسبت به بازی با پی‌اس‌جی و با همان آرایش ۲-۵-۳ به میدان رود.

در آن سوی میدان اما ساری در غیاب دو مهره‌ بسیار کلیدی و گره‌گشای خود، داگلاس کاستا و پائولو دیبالا، روی به آرایش ۲-۴-۴ خطی آورد که پیش‌تر در هیچ یک از سه تیم یووه، چلسی و ناپولی، شاهد استفاده آن توسط ساری نبودیم. مؤلف «ساری‌بال» در این آرایش، فدریکو برناردسکی را در پست هافبک راست، آدریان ربیو را در هافبک چپ، میرالم پیانیچ و رودریگو بنتانکور را جلوی چهار مدافع و کریستیانو رونالدو و گونزالو ایگواین را در پیکان خط حمله‌ خود قرار داده بود. برنامه‌ یوونتوس هم در این مسابقه، برخلاف پاس‌های طولی و انتقال سریع از فاز دفاع به حمله (که برنامه‌های رایج ساری‌بال است)، بردن بازی به دو جناح راست و چپ و ارسال‌های خوآن کوادرادو، الکس ساندرو و حتی برناردسکی بود. راهکاری که در نیمه‌ اول هیچ عایدی خاصی برای بانوی پیر نداشت.

 

در نیمه دوم، ساری به رونالدو اجازه داده بود تا کمی عقب‌تر آمده و متمایل به راست بازی کند تا در کنار برناردسکی، یک موقعیت ۲ به یک در مقابل مدافع لیون که با برناردسکی یار می‌گرفت، ایجاد شود. بنتانکور هم وظیفه داشت تا به «half-space»  راست نفوذ کند و یک هافبک لیون را با خود به آن منطقه بکشاند تا فضای بیشتری برای رونالدو ایجاد شود تا مرد پرتغالی به داخل زده و از فضای پشت محوطه لیون استفاده کند. روی همین حربه، بیانکونری موفق شد گل دوم را هم به ثمر برساند. در ادامه آرون رمزی و پائولو دیبالای مصدوم هم به زمین آمدند تا دردی از یووه‌ بد‌حال ساری دوا کنند اما مصدومیت دیبالا دوباره تشدید شد و او‌ مجبور شد در دقیقه ۸۵، جای خود را به مارک اولیویری جوان در اولین تجربه‌ لیگ قهرمانانش بدهد.

یووه در شبی از رقابت‌های اروپایی حذف شد که به جز رونالدو و تا حدودی برناردسکی، بقیه نفرات حاضر در میدانش چندان شور و شعفی از خود برای ماندن در رقابت‌های اروپایی نشان نمی‌دادند. به طور مثال اگر روی صحنه منجر به پنالتی لیون دقیق شوید، می‌بینید که هافبک‌های یووه با چه سرعت پایینی مشغول  انتقال از فاز حمله به دفاع هستند و رودریگو بنتانکور ابتدا موفق به قطع پاس کاکرت نمی‌شود و بعد هم یار مستقیم خود، حیسام اَوِر را به حال خود رها می‌کند تا این بازیکن به راحتی از Half-space  چپ فرار کند و در نهایت هم خود این هافبک اروگوئه‌ای روی آور خطا کند.

حذف از یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، حذف از نیمه‌نهایی «کوپا ایتالیا» و قهرمانی پردردسر در سری‌آ. برآیند این اتفاقات حکم اخراج مائوریتسیو ساری را صادر کرد تا پروژه ساری‌بال او در تورین هم همانند لندن نیمه‌کاره رها شود و آندره‌آ آنیلی هم مثل رومن آبراموویچ، کار را به هافبک خلاق سابق تیم خودش، آندره‌آ پیرلو بسپارد.

 اینکه سرنوشت مغز متفکر ایتالیایی در بهترین تیم یک دهه اخیر فوتبال ایتالیا به کجا ختم می‌شود، بر همگان پوشیده است، اما شاید اگر ساری مثل سوپر‌فرانکی و آندره‌آ، یک فوتبالیست حرفه‌ای در دوران جوانی بود، مسئولان دو باشگاه یوونتوس و چلسی به این راحتی‌ها نمی‌توانستند روی نام یک تئوریسین آن‌ هم بعد از تنها یک فصل قلم قرمز بکشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز