خبرگزاری کار ایران

علی کریمی در پست 10؛ فرهاد مجیدی و یک ایده فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۶۷

انتخاب کادر فنی استقلال بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها و کاملاً غافلگیرکننده بود. استقلال با آرایش 1-5-4 بازی می‌کرد و نزدیکترین بازیکن به قایدی، علی کریمی نام داشت.

به گزارش ایلنا، آنها از رضاوند نزدیک مسعود ریگی و با وظایف دفاعی بیشتر استفاده کرده بودند تا کریمی برای اولین بار به عنوان مهاجم دوم و در پست 10 بازی کند. استقلال با توجه به داشته‌های محدودش بازی را کاملاً دفاعی شروع کرد و تنها با سه بازیکن (قایدی، کریمی و غفوری) در حملات شرکت می‌کرد، ولی بلوک دفاعی سپاهان به قدری شکننده بود که میزبان در نیمه اول با همین حملات محدود توانست دو فرصت خوب گل به دست آورد. در عوض سپاهان که نقشه‌اش قابل پیش‌بینی بود، در نیمه اول تنها یک بار و با شوت از راه دور محبی توانست موقعیت بسازد.

برنامه استقلال این بود که فضاها را ببندد و با استفاده از سرعت قایدی در ضدحملات به حریف ضربه بزند. استفاده از زوج یزدانی – چشمی در قلب دفاع و دانشگر و غلامی در کنار زمین انتخاب هوشمندانه‌ای بود تا استقلال روی توپ‌های بلند کم نیاورد و با حضور این چهار مدافع بلندقد استنلی کی‌روش نتوانست دروازه حسینی را تهدید کند.

سپاهان که در بازی‌های قبلی با ترکیب‌های مختلفی در قلب دفاع بازی کرده بود، این بار با زوج طیبی – مصلح به زمین رفت، ولی این دو مدافع که سرعت بالایی ندارند برای مهار قایدی بارها به دردسر افتادند. مشکل دیگر سپاهان فاصله زیاد خط میانی و خط دفاع بود و قایدی و کریمی بارها توانستند دراین فضا توپ بگیرند.

استقلال  پس از دو فرصتی که با فرارهای قایدی به دست آورد، سرانجام روی همین الگو در دقایق آخر نیمه اول به پنالتی رسید و پیش افتاد. با این گل استقلال نیازی به تغییر روش نداشت و نیمه دوم هم دفاع – ضدحمله بهترین انتخاب بود. در این نیمه هم موقعیت‌های خطرناک به استقلال تعلق داشت و این بار نوبت کریمی بود که نمایش فوق‌العاده‌اش را با زدن گل دوم تکمیل کند. این حمله هم با حرکت قایدی شروع شد و میلیچ در یکی از معدود نفوذهایش کریمی را در حفره بزرگ قلب دفاع سپاهان صاحب توپ کرد تا کار را با یک بغل پای حرفه‌ای تمام کند. استقلال که در بازی چند روز قبل با یک بازیکن کمتر سپاهان را برده بود، این بار بدون دو مهاجم گلزن هم توانست راه بردن رقیبش را پیدا کند. نبرد تاکتیکی دو مربی که گفته می‌شد رقابت راه دوری هم برای نیمکت فصل آینده استقلال دارند، با برتری مجیدی به پایان رسید که توانست با وجود غایبانش راه بردن حریف را پیدا کند. حالا استقلال نه تنها سهمیه لیگ را در دسترس می‌بیند که هنوز فرصت کسب یک جام دارد، در حالی که سپاهان با تحمل سومین شکست متوالی ممکن است فصل را بدون هیچ دستاوردی به پایان ببرد.

 

نکته

علی کریمی با گلی که وارد دروازه سپاهان کرد نشان داد همچنان یکی از مهره‌های کلیدی و گلزن استقلال محسوب می‌شود. هافبک میانی آبی‌ها که در این میدان خالق یک صحنه زشت هم بود و درگیری عجیبی با مهدی کیانی داشت، در نیمه‌نهایی نمی‌تواند استقلال را همراهی کند. غیبت او در شرایطی که در هفته‌های اخیر به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیمش تبدیل شده بدون شک فرهاد مجیدی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. هرچند فرهاد شب گذشته به همه ثابت کرد که در غیاب مهره‌های کلیدی خود می‌تواند بردهای بزرگی به دست آورد که احتمالاً از چالش غیبت علی کریمی هم به سلامت عبور خواهد کرد اما هافبک میانی استقلال باید بداند که در بازی‌های بزرگ باید به شدت بر اعصابش مسلط باشد و رفتاری انجام ندهد که داور را مجاب به دادن کارت زرد کند. به هرحال از بازیکنان بزرگی همچون او انتظار بیشتر از دیگران است و کریمی نباید بهانه دست داوران دهد و تیمش را اینگونه با مشکل مواجه سازد. بدون شک حضور او در نیمه‌نهایی می‌توانست گره‌گشای استقلال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز