خبرگزاری کار ایران

سایه سقوط روی تیم‌های جنوبی؛ پارس و شاهین یک قدم تا پایان!

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۲۸

فقط 180 دقیقه به پایان لیگ فرسایشی نوزدهم مانده اما همچنان تکلیف تیم‌های مدعی سهمیه و سقوط‌کننده مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، نتایج بازی‌های این هفته ثابت کرد که به هیچ وجه نمی‌توان بازی‌های دو هفته پایانی را پیش‌بینی کرد. اگر اکثر تقابل‌های هفته بیست‌ونهم نتایجی مشابه داشته باشد، آن وقت روز آخر لیگ برای این تیم‌ها حساسیت بالایی خواهد داشت، گرچه پس از تساوی شاهین بوشهر با تراکتور شرایط برای شاگردان مهدی پاشازاده بسیار سخت شد.اگر بخواهیم نگاه منطقی به وضعیت شاهین بوشهر داشته باشیم، باید بگوییم که آنها شانس زیادی برای بقا ندارند. این تیم باید هر دو بازی پایانی‌اش مقابل صنعت نفت در آبادان و استقلال در بوشهر را با پیروزی پشت سر بگذارد و منتظر ناکامی پارس جنوبی و پیکان در هر دو بازی باشد تا در لیگ برتر بماند؛ اتفاقی که اگرچه غیرممکن نیست اما بسیار بسیار سخت است.

 

شاید بازی با صنعت نفت برای این تیم خیلی مشکل نباشد چون آنها شانسی برای کسب سهمیه ندارند اما برعکس استقلال که حالا با شکست سپاهان در جام حذفی انگیزه مضاعفی پیدا کرده قطعاً برای پیروزی و کسب سه امتیاز در روز پایانی به زمین بوشهر می‌رود تا سهمیه‌اش را بگیرد.سیروس پورموسوی که از چهار مرتبه نشستن روی نیمکت پارس جنوبی جم چهار امتیاز گرفته خیلی بدشانس بود که رقبایش در انتهای جدول نتایجی را به دست آوردند که شرایط را برای‌شان سخت‌تر کرد. البته باخت هفته گذشته مقابل شاهین هم مزید بر علت شد. این تیم در حال حاضر 26 امتیازی است و در دو بازی پایانی باید به ترتیب از فولاد مدعی کسب سهمیه پذیرایی کند و در روز آخر هم به زمین نفت مسجدسلیمان برود. تقابل او با مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته پارس جم بسیار تماشایی و حساس خواهد بود.

 

پورموسوی حالا دیگر تکلیفش دست خودش نیست اما با توجه به باز‌های سخت پیکان این امید را دارد که در لیگ بماند.پیکان هم توانست با شکست صنعت نفت امیدهایش را برای بقا زنده نگاه دارد. عبدالله ویسی دو بازی فوق‌العاده حساس را پیش رو دارد. او این هفته باید مقابل استقلال قرار بگیرد که این روزها بسیار آماده نشان داده و روز آخر هم از سپاهانی پذیرایی می‌کند که دیگر امیر قلعه‌نویی را روی نیمکتش ندارد. پیکان اگر هر دو بازی‌اش را ببرد بقایش قطعی شده اما اگر در هر کدام از این دو بازی امتیاز از دست بدهد آن وقت باید منتظر نتایج دیگر تیم‌های انتهای جدول باشد.

 

ماشین‌سازی و سایپا 28 امتیازی هستند که از دست دادن دو امتیاز در بازی‌های این هفته کارشان را سخت کرد. تیم تبریزی که در ثانیه‌های پایانی از روی نقطه پنالتی گل تساوی را دریافت کرد حالا برای دربی هفته آینده مقابل تراکتور سرمربی‌اش را در اختیار ندارد. این تیم در آخرین هفته هم میزبان صنعت نفت خواهد بود. ماشین‌سازان هر دو بازی را در تبریز انجام خواهند داد. سایپا هم در دو بازی آخر از تهران بیرون نمی‌رود. شاگردان ابراهیم صادقی ابتدا از نفت مسجد سلیمان پذیرایی می‌کنند و در بازی آخر هم در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند.

 

این دو تیم شاید با کسب چهار امتیاز تا حدود زیادی خیال‌شان از بقا راحت شود.دو تیم گل‌گهر و ذوب‌آهن بعد از پایان بای‌های هفته بیست و هشتم 29 امتیازی شدند و از حاشیه امنیت بهتری نسبت به سایر رقبای‌شان برخوردارند. سیرجانی‌ها به ترتیب با پرسپولیس و ذوب‌آهن بازی دارند. تیم اصفهانی هم هفته آینده در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود. تقابل این دو تیم در هفته پایانی شاید حساسیت زیادی نداشته باشد. آنها اگر چهار امتیاز از دو بازی‌شان کسب کنند بقای‌شان قطعی می‌شود البته شاید سه امتیاز هم خیال‌شان را راحت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز