خبرگزاری کار ایران

پاشنه آشیل استقلال گل‌های دیاباته و قایدی را هدر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۸۳

استقلال برخلاف خط هجومی قدرتمندی که در اختیار دارد، نتوانسته در فاز دفاعی موفق عمل کند.

به گزارش ایلنا، اگر نوک پای دقیقه 96 مهدی قایدی به‌جای اینکه پاهای سیدمهدی رحمتی را نشانه برود راهی دروازه شهرخودرو شده بود، استقلال تقریباً نایب‌قهرمانی‌اش در لیگ نوزدهم را قطعی کرده بود. در دو هفته باقی‌مانده، سپاهان و شهرخودرو و همینطور تراکتور و فولاد با همدیگر بازی مستقیم دارند و این بدان معنی است که حداقل 2 تیم از جمع 4 تعقیب‌کننده استقلال نمی‌توانند در هفته‌های پایانی به حداکثر امتیاز برسند.

یکی از ویژگی‌های مهم استقلال در دوران استراماچونی این بود که این تیم در هر بازی حداقل 2 گل می‌زد. بعد از مدتی نوسان، استقلال دوباره به این عادت خوب برگشته و در هفته‌های اخیر مقابل نفت آبادان، پارس جم، سپاهان و شهرخودرو دوبار دروازه حریفان را باز کرده. همین ویژگی است که باعث شده استقلال لااقل در فاکتور گلزنی، 10 گل از قهرمان زودهنگام لیگ جلوتر باشد و این تیم تا اینجا تقریباً دو برابر دو مدعی کسب سهمیه آسیایی یعنی فولاد و شهرخودرو گل زده باشد. برای اینکه بدانیم 50 گلی که استقلال در لیگ نوزدهم به ثمر رسانده چقدر اهمیت دارد، کافی است به یاد بیاوریم که پرسپولیس فصل گذشته با 36 گل زده قهرمان شد و برانکو در 3 قهرمانی متوالی با پرسپولیس از 48 گل زده عبور نکرد. در خط حمله آبی‌ها، شیخ دیاباته غیرقابل مهار به نظر می‌رسد، مهدی قایدی دوباره به روزهای خوبش نزدیک شده و ارسلان مطهری هر وقت در ترکیب بوده، نشان داده چه مهره ارزشمندی است. گل زلاتانی ارسلان در مشهد، در فوتبالی که مهاجمانش اصرار عجیبی به چرخیدن به سمت دروازه و استپ کردن توپ در محوطه هجده‌قدم دارند، از آن گل‌های کمیاب لیگ بود.

اما در روی دیگر سکه، استقلال از همان آغاز فصل تا امروز، ساده‌تر از هر مدعی دیگری گل می‌خورد. در بازی پنجشنبه‌شب هم توپ‌های بلندی که عموماً از نفوذ آقاجانپور در سمت راست روی دروازه حسینی ارسال می‌شد، به چند موقعیت آشکار گل برای شهرخودرو تبدیل شد. واکنش جادویی رحمتی در آخرین دقیقه بازی و از دست رفتن 2 امتیاز شاید برای استقلالی‌ها مایه افسوس باشد اما از یاد نبریم که روند بازی در دقایق پایانی به گونه‌ای بود که شاگردان سهراب بختیاری‌زاده زودتر از آبی‌ها می‌توانستند به گل سوم برسند.

استقلال در ادامه راه، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد و باید در دفاع سختگیرتر و کم‌اشتباه‌تر از آن چیزی باشد که در این هفته‌ها بوده. به‌جز تزلزلی که سیدحسین حسینی در چند بازی اخیر داشته، در خط دفاعی میلاد زکی‌پور که با اشتباه مهلک‌اش زمینه‌ساز گل اول شهرخودرو شد، نوسان زیادی دارد و شاید بازگشت میلیچ به دفاع چپ، گزینه بهتری باشد. وریا غفوری هم با وجود مشارکت دائمی در حمله، نسبت به اوایل فصل افت محسوسی کرده. در مرکز دفاع، نفرات مختلفی در این هفته‌ها آزمایش شده‌اند و به نظر می‌رسد محمد دانشگر باید از نیمکت ذخیره‌ها به ترکیب اصلی بازگردد. یک گزینه هم استفاده از عارف غلامی در پست دفاع چپ است که در این صورت جا برای حضور دانشگر در ترکیب اصلی باز می‌شود. تغییر در ساختار دفاعی با یک جلسه تمرین ممکن نیست و این فرآیند مدت‌ها طول می‌کشد اما اصلاح خط دفاعی پراشتباه استقلال، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربیگری فرهاد مجیدی در هفته‌های باقی‌مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز