خبرگزاری کار ایران

طاهری: برانکو رفته بود ولی من او را برگرداندم/ مدیریت فوتبال ما حرفه ای نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۰۱

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اگر در فوتبال استراتژی داشته باشیم با تغییر مدیریت‌ها هیچ خللی در مسیر فوتبال و باشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، علی اکبر طاهری مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در برنامه "ورزش بدون ویرایش" درباره عملکرد فنی لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس مصاحبه تلفنی کرد.

طاهری گفت: در فصل 94-93  بنا بر مسائلی که پیش آمد مجبور شدم سرپرستی را قبول کنم، در واقع شرایط بحرانی خاصی برای باشگاه به وجود آمد و همان زمان سه گزینه برای آوردن سرمربی باشگاه معظم و بزرگ پرسپولیس آورده بودند اما با برانکو توافق شد.

انتهای فصل برانکو سرمربی گری را رها کرد اما بنده با تماسی که آن موقع با مترجم گرفتم از ایشان خواستم که برگردد و برانکو رفته بود که برنگردد اما بزرگواری کرد و برگشت.

ما در ابتدا هفت هشت تا بازیکن نداشتیم و خیلی از بازیکنان مثل محمد انصاری در وسط اردو به ملحق شدند وضعیت تیم و تیم سازی خیلی مشکل داشت.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، باشگاه را یک شخصیت حقوقی و تابع قانون "تجارت" می‌داند و می‌گوید: متاسفانه خیلی‌ها فقط نگاه ورزشی دارند و توپ فوتبال و صرف رشته‌ها را مد نظر قرار می‌دهند درصورتیکه این نگاه ما را دچار روزمرگی و بدهی‌های انباشته و معوقات می‌کند.

طاهری افزود: نه تنها فیفا بلکه AFC هم حلقه‌های فشارش را بیشتر می‌کند تا ما اصول حرفه‌ای سازی را از خودمان نشان دهیم و یکی از این نمایش‌ها، نمایش درآمدزایی است یعنی اگر نشان ندهیم که درآمدزا هستیم بحث حرفه‌ای بودن ما زیر سوال می‌رود و به همین خاطر است که تأکید می‌کنند معوقات ما باید مشخص باشد وگرنه حرفه‌ای نیستیم.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت برای باشگاهی که هم مسائل و قوانین تجاری دارد و هم به مسائل حرفه‌ای بپردازد گفت: ما باید در یک اتاق جداگانه از مسائل روزمرگی خارج و چشم انداز و استراتژی را برای فوتبال ترسیم کنیم. مثلاً فرهنگ ما طوری بود که بعد هر بازی بُرد عوامل تیم دوست داشتند در هر 4 بازی پاداش بگیرند که ما این را به هر پنج بازی تغییر دادیم تا کسی بعد از بازی درخواست پاداش نکند و همه می‌دانستند که برای پاداش باید به هدف پنج بازی برسند.

وی گفت: ما برای داشتن یک اتوبوس و رفتن و گرفتن استادیوم ورزشی به منطقه 18 و 19 شهرداری رفتیم و مذاکره کردیم که وزیر وقت دکتر گودرزی هم حتی گفتند این امکانات را برای استقلال هم بگیرید.

طاهری درباره اینکه امسال فقط مدیرعامل صنعت نفت آبادان تغییر نکرد و همچنین درباره پیامد تغییر مدیریت‌ها و جابجایی‌ها در باشگاه‌ها گفت: فدراسیون‌ها باید یک نگاه استراتژیک و راهبردی داشته باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه برای اجرای هر کاری به سخت و افزار و نرم افزار نیاز داریم تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در فوتبال همین است.  همه باید لذت فوتبال را بچشند اما بی احترامی‌ها به داور از این لذت می‌کاهد و این به نبود نگاه راهبردی و جابجایی مدیریت‌ها برمی گردد درحالیکه اگر استراتژی داشته باشیم با تغییر مدیریت‌ها هم هیچ خللی در مسیر فوتبال و باشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود.

طاهری استقرار افرادی به عنوان سفیران و کارشناس داوری در باشگاها و ارائه آموزش توسط آنها را ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز