خبرگزاری کار ایران

قابل‌توجه سعادتمند و باشگاه استقلال

Cas رأی یوفا را شکست، شاید رأی فیفا را هم بشکند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۰۱

خیال مدیران باشگاه استقلال نباید بابت قطعی بودن همان حکم 100 هزار یورویی فیفا راحت باشد.

به گزارش ایلنا، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در مقابل درخواست غرامت 9 میلیون دلاری لئوناردو پادووانی از این باشگاه  و شکایت بردن به دادگاه  cas  معتقد است این مرجع قضایی هم همان حکم 100 هزار دلاری فیفا را  تأیید می‌کند و نگرانی از این بابت ندارند:«او درخواست 9 میلیون دلاری کرده ولی ما رأی فیفا را داریم که فقط 100 هزار دلار به او پرداخت کنیم. پادووانی به رأی فیفا اعتراض کرده است ولی معمولاً CAS روی رأی فیفا خلاف نظر عمل نمی‌کند.»

این در شرایطی است روز 23 تیر دادگاه cas در مقابل حکم تنبیهی یوفا برای باشگاه منچستر سیتی را شکست و تغییر داد.دادگاه عالی ورزش CAS در پرونده تقاضای فرجام‌خواهی باشگاه منچسترسیتی از تصمیم یوفا برای ممنوع کردن 2 ساله حضور این تیم در رقابت‌های اروپایی به سود سیتی حکم صادر کرد و حتی جریمه مالی تعیین‌شده از یوفا برای این تیم را کاهش داد. یوفا در ماه ژوئن حکم داد که منچسترسیتی به دلیل آنچه تخطی از قوانین فایننشل فیرپلی خوانده‌شده علاوه بر محکوم شدن به پرداخت جریمه نقدی 30 میلیون یورویی به مدت 2 فصل از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم است.

باشگاه منچسترسیتی از پذیرفتن حکم یوفا سرباز زده و ضمن ادعای بی‌گناهی در اتهامات واردشده، علیه این تصمیم یوفا به دادگاه عالی ورزش CAS شکایت کرد. سرانجام دادگاه به نفع سیتی حکم داد و ممنوعیت اروپایی این باشگاه را لغو و جریمه مالی پرداختی توسط سیتی را هم به 10 میلیون یورو کاهش داد.

پس اعلام این حکم یوفا با صدور بیانیه‌ای از پذیرش آن خبر داد هرچند که مشخص بود اصلاً از آن راضی نیست:« یوفا مطلع شده که پنل داوران CAS به این نتیجه رسیده‌اند که شواهد و مدارک برای تصمیم‌‌گیری قبلی درباره این پرونده کافی نبوده و برخی از تخطی‌ها هم به دلیل گذشتن مدت 5 سال از آن‌ها طبق قوانین یوفا قابل‌بررسی نبوده‌اند.

قوانین فیرپلی مالی در سال‌های گذشته نقش مهمی در محافظت از باشگاه‌ها و کمک به پایداری و ثبات مالی آن‌ها داشته و یوفا همچنان به پایبندی به این قوانین ادامه خواهد داد. یوفا درباره این پرونده اظهارنظر دیگری نخواهد کرد.»

این موضوع نشان می‌دهد خیال مدیران باشگاه استقلال نباید بابت قطعی بودن همان حکم 100 هزار یورویی فیفا راحت باشد و خطر پذیرفته شدن درخواست مدافع برزیلی یا دست‌کم بخشی از مبلغ درخواستی او در دادگاه cas موافقت شود وجود دارد. بنابراین این لازم است تا باشگاه با مدارک و وکلای خوب و خبره به فکر دفاع از خودش در این پرونده باشد و برای صرفه‌جویی ارزی آن را به امان خدا رها نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز