خبرگزاری کار ایران

علی کفاشیان:

سایر اعضای هیات رئیسه مثل من بازنشسته هستند/ کی‌روش به کسی باج نمی‌داد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۱۴

نایب رئیس اول فدارسیون فوتبال در خصوص بازگشتش به فدارسیون فوتبال توضیح داد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در خصوص حواشی ایجاد در مورد بازگشتش به فدارسیون فوتبال و رفت‌ و آمدهای اخیر خود گفت: من عضو هیات رئیسه و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال هستم، به خاطر محرومیتی که برای من در نظر گرفته شد به فدراسیون نیامدم اما بعد از تمام شدن مدت محرومیت تصمیم گرفتم به فدراسیون بیایم و با هیات رئیسه همکاری کنم. این همکاری هم در قالب هیات رئیسه است. با هیات رئیسه صحبت کردم. هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده، ولی با دوستان صحبت‌هایی کردم و آنها اعلام کردند با توجه به تجارب و مواردی که وجود دارد، که اصلی‌ترین آن تصویب اساسنامه و بعد از آن هم انتخابات است، همکاری کنیم. فدراسیون باید از این بلاتکلیفی هر چه زودتر رها شود و ان‌شاالله فدراسیون را به دست مدیریت جدیدی که در آینده انتخاب می‌شود بسپاریم.

نایب رئیس فدارسیون فوتبال در خصو اتهام مهندسی شدن انتخابات فدارسیون فوتبال گفت: مطمئن باشید اگر افراد خاصی بخواهند مهندسی کنند، مجمع فدراسیون فوتبال آن طور نیست که به افراد مهندسی شده رای بدهد. نظر من هم روی فرد خاصی نیست، با اعضای هیات رئیسه هم صحبت‌هایی کردم که انتخابات درست و بی‌طرف انجام شود. الان هم که تعداد اعضای مجمع بیشتر شده و انتخابات باید دقیق‌تر و بهتر انجام شود تا نفر بعدی کار را پیش بگیرد. 

علی کفاشیان در خصوص بازنشستگی خود و اینکه بازگشتش جرم محسوب می‌شود بیان کرد: من به قانون احترام می‌گذارم. همان زمان که قانون بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، بعد از آن امضای تعهدآوری از طرف خودم نداشتم و بیرون آمدم. اما ظاهرا برای اعضای هیات رئیسه که موظف نیستند و برای آنها شغل نیست تا زمان انتخابات مشکلی ندارد . من الان 65 سالم است و طبق اساسنامه نمی‌توانم در دور بعد کاندیدا شوم، اما از قبل بوده‌ام، در هیات رئیسه هم بوده‌ام و بقیه هم تقریبا شرایطی مثل من دارند.

وی در خصوص مخالفت هیات رئیس در مورد بازگشتش به فدارسیون فوتبال گفت: من با اعضای هیات رئیسه صحبت کردم. آنها هیچ نگرانی و مشکلی ندارند، چون من نیامده‌ام جای کسی را بگیرم. هر تصمیمی در هیات رئیسه گرفته شود، من یک رأی دارم. حرف‌ها را می‌شنویم، صحبت‌ها را گوش می‌کنیم و بهترین آن را می‌پذیریم. 

کفاشیان در مورد اینکه با توجه به آنکه نایب رئیس اول است و در صورت بازگشتش باید سرپرست فدارسیون شود اظهار داشت: الان بحث بازنشستگی من مطرح است. سرپرست فدراسیون اگر بخواهد امضاهای قانونی را انجام بدهد، قانون مهم‌تر از بحث فدراسیون است. در فدراسیون مقررات این است که نایب رئیس اول سرپرست شود اما قانون می‌گوید بازنشسته نمی‌تواند امضاهای تعهدآور انجام بدهد. 

او در ادامه در خصوص بازنشستگی بهاروند گفت: ظاهرا مشکل او حل شده و اعاده به کار گرفته است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه جوی علیه او به وجود آمده و گفته می‌شود باید کفاشیان 312هزاردلار بدهد و برگردد، عنوان کرد: پول موجود است اما به چه کسی باید آن را بدهیم؟ من بارها توضیح دادم، باز هم می‌گویم اگر کسی می‌خواهد پول بگیرد بیاید و بگوید. من به چه کسی باید پول بدهم؟ 

کفاشیان در خصوص علت بازگشتش به فدارسیون گفت: محرومیت من تمام شده و عضو هیات رئیسه فدراسیون هستم. می‌خواهم در این مدت کوتاه که فدراسیون باید دوره انتقالی را طی کند و سریعا به انتخابات و تصویب اساسنامه برسد، کمک کنم. صرفاً همین است. برای دوره جدید من بازنشسته هستم و سن من هم 65 به بالا است و طبق اساسنامه نمی‌توانم کاندیدا شوم. 

رئیس سابق فدارسیون فوتبال در مورد اینکه اعضای هیات رئیسه بازنشسته هستند و در مقابل مجلس مقاوت می‌کنند گفت: با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد و بهاروند هم در مورد این قضیه توضیح داد و مصوبه قانونی آن را گرفت، ظاهرا اعضای هیات رئیسه که غیر شاغل هستند، بودنشان در هیات رئیسه تا زمان انتخابات بعدی مانعی ندارد. فقط رئیس، دبیرکل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند.

علی کفاشیان در خصوص اساسنامه و ایرادات آن گفت: هنوز در این چند روز اخیر وقت نشده که آن را دنبال کنیم. خواستم و آپدیت هم نشدم. من دیرتر مصاحبه کردم تا ببینم اوضاع چگونه است، هنوز هم اطلاعات کامل را ندارم. در مورد اساسنامه تقریبا همه چیزهایی که فیفا می‌خواست انجام شد. اساسنامه فدراسیون، اساسنامه خوبی دیده شده، هم مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است و هم استقلالش حفظ شده، به نظرم مشکلی ندارد. فیفا به برخی موارد جزئی ایراد گرفته که می‌تواند قابل حل باشد. 

وی در مورد قرار داد ویلموتس و اینکه اگر جای تاج بود آن را امضا می‌کرد یا نه گفت: نمی‌دانم، من در آن شرایط نیستم و نبودم، اما وقتی قراردادی با یک مربی خوب امضا می‌کنید، باید به آن ادامه بدهید و بعد از آن اگر خوب شد، همه می‌گویند خوب است و اگر بد شد، نباید آن را به گردن فدراسیون بیندازند. طبق قراردادی که بسته شده در مدتی که بوده به او پرداخت شده، به نظرم هر مقدار اضافه‌تر گرفته و ناعادلانه است و فدراسیون باید با تمام توان به وسیله وکلایش دفاع کند تا این پول زور را کسی نتواند بگیرند. من در جریان این پرونده و قرارداد نبودم و نمی‌دانم به چه ترتیب خواهد بود.

کفاشیان در انتها در مورد ماجرای کی‌روش و بهروز زنجانی وسخنان امید نمازی اظهار داشت: اصلا من در جریان رفتن امید نمازی نبودم. کی‌روش خودش مستقل تصمیم می‌گرفت. چه در مورد کار فنی و چه در مورد ورزشکاران در قراردادش آمده بود که می‌تواند مستقل تصمیم بگیرد. فشاری از طرف بهروز زنجانی نبود. بعید می‌دانم کی‌روش بخواهد زیر بار شخصی رفته باشد. من تکذیب می‌کنم. حتی بعد از اینکه امید نمازی رفته بود، خاطرم هست که پدرش آمده بود تا کی‌روش او را قبول کند، جلسه‌ای را گذاشتیم ولی کی‌روش دلایلی را آورد و آنها را عنوان کرد. یادم نیست اما در آن جلسه صحبت‌های زیادی شد و بعد هم نمازی به خارج رفت و مربیگری تیم‌های دیگری را به عهده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز