خبرگزاری کار ایران

سود بزرگ آبی‌ها از دیدارهای تدارکاتی

فرصت فوق العاده‌ای که فرهاد مجیدی برای استقلالی‌ها شکل داده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۱۵۵

استقلال تا شروع دوباره لیگ احتمالاً 2 بازی تدارکاتی دیگر هم انجام خواهد داد تا شناخت مربیان از عملکرد بازیکنان فزونی بگیرد و مجموعه بازیکنان نیز به هماهنگی بیشتری دست یابند.

به گزارش ایلنا، حسن برگزاری بازی‌های تدارکاتی این است که سرمربی را دست‌کم با میزان چالاکی فردی بازیکنان آشنا می‌کند که در نتیجه اول‌شخص فنی تیم، می‌تواند آمادگی گروهی را هم تخمین بزند و با آگاهی بیشتر وارد لیگ شود.

هر آنچه بازی‌های تدارکاتی بیشتر باشد نفوذ سرمربی در لایه‌های پنهان تیمش هم بیشتر می‌شود و بهتر می‌تواند مردانش را آنالیز کند. بنابراین بازی‌های تدارکاتی استقلال ادامه خواهد داشت و اینکه می‌گویند بازی‌های اینچنینی ملاکی قطعی برای سرمربی نیست را هرگز نباید باور کرد به این دلیل روشن که از دل همین بازی‌ها است که ترکیب و ایده‌های تازه سرمربی بیرون می‌‌آید.

فرهاد مجیدی در جریان بازی تدارکاتی عملکرد بازیکنانش را به دقت زیر نظر داشت و علاوه بر نکاتی که خودش یادداشت کرد از صالح مصطفوی نیز دست خط‌‌هایی درباره شیوه عملکرد بازیکنانش گرفت و با مجید نامجومطلق نیز پیرامون کیفیت فنی شاگردانش صحبت‌هایی انجام داد. فرهاد گرچه بعد از بازی هیچ اظهارنظری نداشت اما به سمتی خواهد رفت که در بازی با فولاد خوزستان تیمش را با کمترین تغییر نسبت به آخرین بازی لیگ وارد میدان کند.

شاید تصور این باشد که استفاده از بازیکنانی همچون امیرحسین کارگر، شاهین طاهرخانی، عظیم گوک، محمد بلبلی و حتی عارف غلامی و مرتضی تبریزی استقلال را در بازی‌های باقی‌مانده به سمت تغییر ترکیب و حتی تغییر شیوه بازی و تاکتیک خواهد برد اما یقیناً اینگونه نخواهد بود و مجیدی قصد ندارد ترکیب تیمش را با تحولات آنچنانی مواجه سازد مگر در موارد خاص که چاره‌ای جز تغییر نداشته باشد.

به احتمال بسیار زیاد فرهاد مجیدی در بازی‌های تدارکاتی باقی‌مانده بیشتر از نفرات اصلی تیمش استفاده خواهد کرد تا آرام، آرام به سمت ترکیبی برود که در بازی با فولاد خوزستان به کار خواهد گرفت. سرمربی استقلال به احتمال زیاد با همان روش 3 دفاع تیمش را راهی میدان می‌کند و از 4 یا 5 بازیکن در خط میانی بهره خواهد گرفت.

تنها تغییری که ممکن است در ترکیب استقلال ایجاد شود، تعداد مهاجمان است که احتمالاً متغیر خواهد بود. این بستگی به کیفیت رقیب هم دارد و مجیدی گاهی تیمش را با 2 مهاجم و یک مهاجم کاذب به میدان می‌فرستد و گاهی هم با 3 مهاجم بازی خواهد کرد. البته پیش‌بینی می‌شود سرمربی استقلال بیشتر به بازی با 2 مهاجم تمایل داشته باشد به این دلیل که بازی‌های آتی به حد کافی فشرده و پرریسک خواهد بود که او ترجیح دهد همواره یک مهاجم گره‌گشا روی نیمکت داشته باشد تا در جریان بازی اگر کارش گره خورد آن را به میدان بفرستد. احتمالاً از میان مطهری، دیاباته و قایدی یکی روی نیمکت می‌نشیند که در بازی‌های آغازین ممکن است دیاباته نیمکت‌نشین باشد.

از بحث اصلی دور نشویم؛ فرهاد مجیدی به دنبال ماجراجویی نیست. او با تیمی وارد میدان‌های باقی‌مانده می‌شود که از تجربه کافی برای حضور در بازی‌های سخت برخوردار باشد. تصمیم‌های احساسی ممکن است هم به وجهه مربیگری مجیدی خدشه وارد کند و هم استقلال را از نفس بیندازد و زودتر از آنچه تصور می‌شود از دایره مدعیان قهرمانی دور سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز