خبرگزاری کار ایران

مردم ماسک هزار تومانی نمی‌خرند چون مشکل مالی دارند

راد: هر جوری حساب کنیم پرسپولیس راحت قهرمان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۷۴۹

بازیگر محبوب و باتجربه کشورمان گفت: هر جوری حساب کنیم پرسپولیس راحت قهرمان می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید راد بازیگر محبوب و باتجربه کشورمان نسبت به اتفاقات اخیر پس از شیوع ویروس کرونا انتقاد تندی نشان داد. مشروح گفتگوی راد را در ادامه می‌خوانید:

لیگ برتر از اوایل تیرماه شروع خواهد شد. در این رابطه چه نظری دارید؟

خوب است چون کسانی که تصمیم می‌گیرند آدم‌های باصلاحیتی هستند و از طرف وزارت بهداشت و سازمان لیگ این تصمیم گرفته شده است. این چیزهایی که در مورد ادامه بازی‌ها می‌گوییم یا منافع داریم یا متضرر می‌شویم و به همین دلیل هر کسی در مورد شروع لیگ بنا بر منافع خودش صحبت می‌کند. به هر حال سیستم نظارتی در مملکت هست که آنها تصمیم می‌گیرند.

این اتفاق از نظر شما نگران کننده است؟

مردم باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. الان در جامعه می‌بینم که بعضی‌ها اصلا رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند و مترو و اتوبوس و مراکز خرید شلوغ است. هر روز هم آمار مبتلایان اعلام می‌شود و هر روز هم هم عده‌ای می‌میرند و انگار مرگ در این مملکت شوخی شده است. در خارج از کشور که می‌بینیم شروع به کار کرده‌اند همه چیز را رعایت می‌کنند. مسولان اگر اتفاقی بیفتد باید جوابگو باشند. آقای رئیس جمهور دستور بازگشایی داده‌اند اما باید فکر بعدش را بکنند.

به نظر شما وقتی این همه تاکید می‌شود چرا مردم ماسک نمی‌زنند و مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟

الان ماسک هزار تومان است اما مردم آنقدر مشکل دارند که نمی‌توانند ماسک بخرند. مردم غم نان شب دارند و به همین دلیل از خانه بیرون می‌آیند. وضع اقتصادی خراب است و ما هم تحریم هستیم و در حالی که وضع مردم به لحاظ اقتصادی خراب است دولت اعلام می‌کند یک میلیون تومان به مردم کمک می‌کند اما این مبلغ را از یارانه آنها کم می‌کند. این اتفاق واقعا خنده دار است چون مردم ما شاید فقیر باشند اما گدا نیستند. مملکت ما غنی است و دولت باید به مردم کمک کنند. کاندیداهای ریاست جمهوری میلیاردها تومان از تخلفات یکدیگر را رو می‌کنند اما مردم اوضاع اقتصادی خوبی ندارند. در مورد فوتبال و برگزاری لیگ هم وزارت ورزش و وزارت بهداشت تصمیم گرفته‌اند و فقط خدا کند که اتفاقی نیفتد چون اینقدر گفتیم جوانهای ما حیف هستند خسته شده ایم. الان فقط دستورالعمل صادر می‌کنند و به فکر بعدش نیستند.

بازیها قرار است بدون تماشاگر برگزار شود. این مساله روی کیفیت بازیها تاثیر نمی‌گذارد؟

ما باید قبول کنیم که کرونا روابط را عوض کرده از جمله فوتبال چون در آلمان 3 ال بازی را دیدیم که تماشاگران به این شرایط عادت کرده‌اند و بازیکنان هم این وضعیت را پذیرفته و به آن عادت کرده اند. کرونا همه چیز را عوض کرده و روابط آدم‌ها هم عوض شده است.

چرا عده‌ای تلاش کردند و همچنان هم تلاش می‌کنند تا لیگ برگزار نشود؟

من در این مورد اظهار نظر نمی‌کنم چون اگر کسی مخالف برگزاری لیگ است منافع دارد که چنین چیزی می‌گوید. هر کسی دنبال منافع خودش است و شاید بازیکنانش آماده نیستند که دنبال لغو بازیها است. عربستان اعلام کرده کشورهایی که لیگ شان برگزار نمی‌شود نمی‌توانند سهمیه آسیا را بگیرند. الان کشورهای دیگر دارند لیگ شان را برگزار می‌کنند و عربستان هم بازیهایش را برگزار می‌کند. به هر حال عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نفوذ دارد و به دلیل حرفی را نمی‌زند. فیفا دستورالعمل قاطع نمی‌دهد و می‌گوید خودتان تصمیم بگیرید. ما اگر بازیها را برگزار نکنیم جذابیت لیگ از بین می‌رود و اگر لیگ مان را برگزار نکنیم در آسیا هم بنا بر ادعای عربستان نمی‌توانیم شرکت کنیم. الان در فوتبال ما هر کسی حرف خودش را می‌زند اما در نهایت کسانی که مسولیت دارند تصمیم خودشان را می‌گیرند. فقط امیدوارم بازیها جذاب شود چون ما تفریح آنچنانی نداریم و فوتبال جذابیت خودش را برای مردم دارد.

عده‌ای هم مدعی بودند لیگ برگزار نشود و سهمیه آسیا به afc معرفی شود اما تیمی به عنوان قهرمان هم اعلام نشود. در این رابطه چه نظری دارید؟

من سالها با پرسپولیس بوده ام و هر طور حساب کنید پرسپولیس تیمی نیست که قهرمان نشود. الان پرسپولیس 10 امتیاز از بقیه جلوتر است و با رقیبانش هم بازی کرده است و روی کاغذ هر جوری حساب کنیم پرسپولیس راحت قهرمان است مگر اینکه اتفاقات خیلی عجیبی بیفتد اما تحت هر شرایطی پرسپولیس قهرمان می‌شود.

اینکه خیلی‌ها مثل شما معتقدند پرسپولیس تحت هر شرایطی قهرمان می‌شود باعث غرور بازیکنان پرسپولیس نمی‌شود تا قهرمانی شان در معرض خطر قرار بگیرد؟

نه، به هر حال یحیی گل محمدی بازیکن بوده و همه این اتفاقات را دیده یعنی هم باعث حذف تیم ملی شده و هم باعث موفقیت پرسپولیس بوده و مربی باهوشی است و ما هم به او تکیه کرده‌ایم چون مدیریت باشگاه که فوتبالی نیستند. خوشبختانه کادر فنی خیلی خوبی داریم و افشین پیروانی و کریم باقری و داود فنایی که در کنار یحیی گل محمدی هستند واقعا حرفه‌ای و مورد قبول مردم هستند. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و اتفاقا همین اتفاقات فوتبال را جذاب می‌کند چون در هر لحظه ممکن است سرنوشت یک بازی عوض شود. من به شخصه دوست دارم پرسپولیس بازی کند و قهرمان شود. بدون بازی کردن قهرمان شدن اصلا نمی‌چسبد و دوست دارم پرسپولیس در زمین حقش را بگیرد و قهرمان شود که می‌شود. دوست داشتم پرسپولیس 4 امتیاز هم عقب بود و جذابیت آن برای ما بیشتر بود اما بچه‌ها اینقدر خوب کار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز