خبرگزاری کار ایران

مهدی: اکثر باشگاه‌ها هنوز نتایج تست کرونا را به ما اعلام نکردند/ بازیکنان کرونایی جدا شده و تیم‌ها تمرینات خود را ادامه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۴۳

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد شرایط برگزاری رقابت‌ها و مثبت بودن تست کرونای چند بازیکن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی در گفتگو با فوتبال برتر در مورد تست‌های انجام شده از بازیکنان گفت: در مورد هر باشگاهی که نتیجه آزمایشات کرونا را به سازمان لیگ ارسال کرده و به تائید مسئولان پزشکی سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی رسیده باشد، جوابمان مثبت است. اما درخصوص بسیاری از باشگاه‌ها که نتایجشان را اعلام کرده‌اند من هنوز شخصاً ندیده‌ام و درعین‌حال باید بگویم برای ما بسیار مهم است که این تست‌ها را ازچه جایی گرفته‌اند. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد باشگاه‌ها هنوز جواب تست‌های خود را به ما ارسال نکرده‌اند.

وی درخصوص اینکه تیم‌های سایپا، گل گهر، تراکتور که جواب تست تعدادی از بازیکنان و عوامل اجرای شان مثبت بوده است آیا نتایجشان را به سازمان لیگ ارسال کرده‌اند اظهار داشت: باشگاه گل گهر و سایپا این کار را انجام دادند اما من هنوز جواب تست‌های باشگاه تراکتور را دریافت نکردم و باید فردا این موضوع چک کنم، چراکه ممکن است در اتوماسیون این نتایج به ثبت رسیده باشد.

مهدی در مورد اینکه بهتر نبود یک آزمایشگاه خاص را برای همه ‌تیم‌ها در نظر می‌گرفتند تصریح کرد: درهمان پروتکلی که به تصویب رسیده درج‌شده است که تمامی تست‌ها باید در مراکز مورد تائید وزارت بهداشت صورت بگیرد و اگر فهرستی از مراکز بهداشتی سازمان لیگ تهیه می‌شد ممکن بود به باشگاه‌ها بگویند که دسترسی لازم را به این مراکز ندارند. درواقع ما آمدیم یک بحث قانونی و حقوقی را دنبال کردیم که هرجایی که مورد تائید وزارت بهداشت باشد، نتایج تستش نیز مورد تائید قرارمی گیرد. ضمن آنکه با این وضعیت هزینه ایاب و ذهاب و ترافیک کمتری را شاهد هستیم.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در ادامه افزود: تاکنون باشگاه‌هایی که تمرینات خود را شروع کرده‌اند جواب تست‌ها را به فدراسیون پزشکی ورزشی فرستادند و تأییدیه آن‌هم گرفته‌شده است. برخی از باشگاه‌ها قبل از انجام تست، تمرینات خود را شروع کرده بودند و باشگاه‌هایی داریم که رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی را نداشته‌اند و لازم است که تذکراتی به آن‌ها داده می‌شود.

وی در ادامه دو نکته را یادآوری کرد و گفت: مسئولیت فنی و حرفه‌ای باشگاه که به‌خوبی توسط کادر فنی در حال اجرا است اما مسائلی از این قبیل را اول‌ازهمه باید توسط مدیریت باشگاه مورد کنترل قرار بدهد که ما دیدیم تمریناتی را به‌صورت آنلاین برگزار کردند و اصطلاحاً فضای اینترنتی را فراهم کردند که کار خیلی خوبی هم بود، اما من می‌خواهم بگویم به‌واسطه اینکه فصل تمرین مسابقات را اجبار کردیم محکومیتی شامل حال سازمان لیگ باید باشد یا باید از سازمان لیگ تشکر شود؟ اگر سازمان لیگ این تست‌ها نمی‌گرفت و بازیکنان در حال ابتلا به بیماری تمرینات خود را دنبال می‌کردند شاید خدای‌نکرده بعضی از بازیکنان به دوران نقاهت می‌رسیدند و این نکته‌ای است که مغفور مانده است. و دومین نکته اینکه بیش از ۳ هزار نفر در چهار لیگ ما به‌عنوان بازیکن و کادر فنی و مسئول مستقیم کادر برگزاری مسابقات فعالیت دارند. وقتی یک پروتکلی بهداشتی نوشته می‌شود که به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات ما هم موظف به رعایت این نکات هستیم. دیگر بحث ساختار و بوندس لیگا دیگر جایی ندارد.

سهیل مهدی درخصوص نامه چهار باشگاه خصوصی به وزیر ورزش و بحث مالی باشگاه‌ها برای انجام تست‌های پزشکی تأکید کرد: خب متأسفانه مسائل مالی در باشگاه‌های ما وجود دارد و  این مشکل حلقه حل‌نشده فوتبال ماست اما اجازه دهید درباره بحث انصراف تیم‌ها ارکان قضایی پاسخ دهند و ما به این موضوع ورود نکنیم. من فقط امیدوارم همه تیم‌ها را شاداب و سرحال در مسابقات داشته باشیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بازیکن گل گهر و شرایط این تمرین در ادامه بیان کرد: در این چند روز اخیر پروتکل‌های بهداشتی را خیلی ورق زدم و با فدراسیون پزشکی ورزشی هم صحبت کردم. که در جواب به من گفتند که این قوانین در ارتباط با مسابقات است و خللی در تمرینات ایجاد نخواهد کرد. تنها باید این بازیکنان را از تیم جدا کنند و سپس تمرینات خود را به همان روال سابق دنبال کنند.

مهدی در ارتباط بااینکه آیا مسابقات لیگ برتر در همان تاریخ 29 خرداد برگزار خواهد شد، گفت: خوشبختانه یک پالس مثبت را هم از طرف کادر فنی دریافت کردیم و آن اعلام رضایت مسئولین از مدت یک ماه آماده‌سازی بود. قاعدتاً هر مدلی که بخواهد اجرا شود در روزهای اول با چالش‌هایی مواجه است و من فکر می‌کنم در هفته آینده مشکلات کمتر شود، ضمن اینکه در کشورهای مختلف جهانی هم به روش معینی نرسیده‌اند که بخواهند پیش‌بینی خاصی از شرایط داشته باشند و یا آموزشی در کار باشد. اما به‌عنوان کسی که ۹ سال در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فعالیت داشتم باور کنید آموزش‌های زیادی دادیم نه در بحث کرونا اما باشگاه‌ها هیچ‌کدام هیچ تمایلی برای شرکت در این آموزش‌ها وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز