خبرگزاری کار ایران

اقتصاد ادبیات خاص خودش را دارد اما فوتبال ما حوصله ندارد

منزوی: ما در استقلال آتش نشان هستیم؛ عابربانک نیستیم، عابربانک‌ها گوشه زندان هستند!

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۳۵

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: یک فصل استقلال فوتبال بازی کرد و برای همه درآمد داشته اما خودش دو میلیارد و دویست میلیون تومان بدهکار شده است. این را چه کسی می‌خواهد پاسخ بدهد؟

به گزارش ایلنا، کامران منزوی، عضو مستعفی هیات مدیره باشگاه استقلال تهران پیش از جلسه امروز اعضای هیات مدیره این باشگاه درباره مسائل مربوط به خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بیان داشت: خصوصی سازی تا زیرساخت درست نشود، شدنی نیست. سوال من خیلی ساده است. کدام بخش خصوصی در فوتبال ما آمده و از پس هزینه‌ها برآمده است که دچار مشکل نشود؟ بخش خصوصی هم بیاید به بخش‌های حمایتی و کپی رایت و مسائل دیگر نیاز دارد. الان اجاره ورزشگاه آزادی چند میلیون تومان است؟(خبرنگاری  پاسخ داد هر بازی 120 میلیون تومان.)

او ادامه داد: من خیلی سوال ساده‌ای می‌کنم. این‌ها که می‌گویند ما در هیات مدیره چه کار می‌کنیم؛ ما از روز اول در هیات مدیره اعلام کردیم آقا ما عابربانک نیستیم. اگر فکر کردید که ما عابربانک هستیم و وام از جایی می‌گیریم که بیاییم تزریق کنیم چنین چیزی نیست. نکته بعدی این است، درآمد هر باشگاهی به غیر از استقلال از چیست؟ سال 1397 که ما به باشگاه استقلال آمدیم به ما گفتند که 4 میلیارد و هشتصد میلیون تومان به سازمان بدهکاریم.

منزوی افزود: در صورت‌های مالی که با ما دادند وجود دارد. در همین مدتی که آقای فتح الله زاده حضور داشتند و نامه جدیدی که به باشگاه آمد این بدهی 6 میلیارد و دویست میلیون تومان اعلام شد. یعنی یک فصل استقلال فوتبال بازی کرد و برای همه درآمد داشته اما خودش دو میلیارد و دویست میلیون تومان بدهکار شده است. این را چه کسی می‌خواهد پاسخ بدهد؟

عضو هیات مدیره باشگاه درباره اینکه مشکلات این باشگاه فراتر از گزارش تحقیق و تفحص مجلس است، افزود: الان کسی بخواهد برای خصوصی سازی این باشگاه را بگیرد، باید روی چه درآمدزایی حساب کند؟ باید روی درآمدسازی سازمان لیگ، حق پخش، مالکیت معنوی، بلیت فروشی، کپی رایت و سازمان لیگ حساب کند؟ اساس این است. می‌گویند آقا شما آمدید و پول تزریق نمی‌کنید؟ چقدر؟ شما می‌دانید همین امسال چقدر پول به باشگاه تزریق شده است؟ الان آقای خلیل زاده یادم است که در هفته گذشته گفت که طراز می‌گیرد و می‌گوید. شما پیگیری کنید. الان یک نکته‌ای وجود دارد. این دو میلیارد تومانی که روی دست آقای سعادتمند اضافه شده است باید چه کاری انجام بدهد؟ همین پولی که بابت امسال قراردادش امضا می‌شود باید بابت طلب سال 91 پرداخت شود. 

منزوی درباره شکایت کارگزار سابق این باشگاه خاطرنشان کرد: قرارداد با کارگزار جدید هنوز امضا نشده است؛ اینجاست(قرارداد را نشان می‌دهد.) هنوز یک امضا باقی مانده است. 

عضو هیات مدیره باشگاه درباره نقش وزارت ورزش به عنوان متولی این باشگاه گفت: عزیزم! قانون دست و پای وزارت ورزش و جوانان را بسته است. شما ببینید، نکته‌ای که وجود دارد این است که شما مشکلات را با هم می‌بینید یا خاص این تشکیلات می‌بینید. اقتصاد ما مشکل دارد. الان وقتی که با بازیکنان خارجی ما قرارداد بستند دلار چند تومان بود؟ الان چقدر است؟ باشگاه استقلال مقصر است به نظر شما؟ همین تغییر را در هزینه‌های باشگاه محاسبه کنید. مگر اینجا دستگاه ضرابخانه است که حساب کنیم که تغییرات را سریع حساب کنیم. لیگ آن زمان دیر شروع شد و الان هم طولانی می‌شود. این هزینه‌ها را چه کسی می‌خواهد پرداخت کند. در این شرایط هم اگر مدیری بیاید که ادبیات مدیریت قوی نداشته باشد زیرساخت دچار مشکل می‌شود. اینکه شما بخواهید خرد خرد پول بدهید تا بازیکن یا سرمربی قهر نکنند. همین قبل از عید بود که به دلیل بدهی داشتند برند باشگاه استقلال را به حراج می‌گذاشتند. 385 میلیون تومان بدهی که وجود خارجی نداشت برای ما رای صادر کرده بود! چک داشتند؛ به نظر شما برای چه زمانی بود؟ برای سال 91! چه کسی آن را پرداخت کرد؟ مدیر سال 1398. آقای سعادتمند هم که آمده است قطع بر یقین از این آرا زیاد می‌آید.

منزوی افزود: من در اسفندماه 1397 آمدم و شما دیدید که چند ماه قبل از آن هیاتی در باشگاه استقلال تشکیل شده بود که با طلبکاران تسویه حساب می‌کردند. چند ماه بعد من از سفر برگشتم و آقای فتحی به من گفتند که باید با این طلبکاران تسویه کنیم وگرنه کارت بازی 6 بازیکن ما را صادر نمی‌کنند. به طلب ها نگاه کردیم و دیدیم که شکایت‌های برای چند سال گذشته است. برای مثال حنیف عمران زاده همین چند وقت پیش پولش را گرفت در حالیکه چند سال پیش خداحافظی کرده بود؛ به این می‌گویند ساختار معیوب. این تمام شدنی نیست. نه من، 10 تا مانند من، همیشه می‌گویند چه کاری در هیات مدیره کردیم، ما اصلا فرصت کار داشتیم؟ 

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره صحبت‌های عجیبی که درباره او مطرح می‌شود، گفت: این‌ها اراجیف است. من که مشخصا است در کجا حضور دارم. صبح تا شب سرکار هستم. میرشاد ماجدی در تلویزیون حرف قشنگی زد. ما کلا دو جلسه آقای استراماچونی را دیدیم. ما ندیدیم که مشکل او چیست. هشدارهای این سرمربی را همه می‌دانستند. الان اگر آقای فتحی، تیم را بسته بود و تیمش خوب کار می‌کرد، اگر پول را برای مجوز حرفه‌ای و مسائل دیگر خرج نمی‌کرد پس برای تیمش خرج می‌کرد. کمااینکه آقای سعادتمند هم این مشکل را دارد. مشکل این است که اقتصاد ادبیات خاص خودش را دارد اما فوتبال ما حوصله ندارد. آنقدر در حاشیه است که مسائل این زیربنایی و پایه را ندارد. همه می‌گویند که آقا به پایه توجه کنید. فوتبال پایه که اینطور نیست شما امشب آب بریزید و فردا بازیکن بیرون بیاید؛ باید چهار سال صبر کنید. آیا همه 4 سال صبر می‌کنند؟ مشکل دیگر این است که 4-5 سال استقلال گرفتار است؛ هوادار عصبانی است و حق هم دارد. می‌گویند موفقیت‌های مدنظر را نمی‌بینند که حق هم دارند. الان آقای سعادتمند آمده‌اند، گناه او چیست که خروار خروار بدهی دارد.

کامران منزوی با بیان اینکه استقلال نیازی به هیات مدیره ندارد، در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش و جوانان در مسائل سرخابی‌ها دخالت می‌کند، گفت: اساسنامه باشگاه استقلال به گونه‌ای است که بالاترین مقام اجرایی آن مدیرعامل است. این‌ها گفتنی است، بعضی از حکم‌هایی که در این باشگاه امضا می‌شود از طریق موبایلم یا در سایت می‌شنوم چرا؟ چون در اختیارات مدیرعامل است. این طبق قانون اختیارات مدیرعامل است. اگر کسی بخواهد دخالت کند در کار ایشان دخالت می‌کند چون هیات مدیره یک سیاست گذاری کلان است.

او ادامه داد: سال گذشته همه فکر کردند هیات مدیره کار اجرایی می‌کند در حالیکه اینطورنیست. می‌گوید راهکارچیست. می‌گویم گزارش مجلس را مقابل خودتان بگذارید. این باشگاه بیش از 100 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد. این برای چندین سال است. الان بخش خصوصی آمد و 2هزار میلیارد تومان هم این باشگاه را خرید، پولش به خزانه می‌رود و برای دولت می‌شود. آن طرف با کدام زیربنا می‌خواهد کار کند؟ کدام قانون از او حمایت می‌کند؟ یک مدتی خرج می‌کند و حالا ما چند صفر هم از پول‌مان کم کنیم که زیبا شود اما هزینه‌ها که کم نمی‌شود! چطوری است که استقلال یک فصل بازی کرده و دو میلیارد بیشتر به سازمان لیگ بدهکار شده است؟ سازمان لیگ یک شخصیت حقوقی جداست.

منزوی بیان کرد: مگر سازمان لیگ جزو منابع درآمد ما نباید باشد چون به نیابت از ما تبلیغات دور زمین را اجاره می‌دهد. چه چیزی عاید استقلال شد؟ دو میلیارد تومان بدهی! سازمان لیگ یک درآمدی داشته است و سود هم برده است؛ مگر ما نباید سود ببریم؟ الان 14 ماه در این باشگاه هستیم و یک ریال هم سود نبرده‌ایم. به ما صورت وضعیت می‌دهند اما بدهکارتر می‌شویم. این مشکل حل نشدنی باقی خواهد ماند. شما فکر می‌کنید که طی چند ماه می‌شود مشکلاتی که در گزارش مجلس آمده را حل کرد؟ غیرممکن است.

عضو هیات مدیره باشگاه درباره اختلافات شخصی در باشگاه گفت: کدام اختلاف؟ اختلافی وجود ندارد. (خبرنگاران به مشکلات بین فتح الله زاده و عبدالرضا موسوی اشاره کردند.) آقای موسوی در برهه‌ای به استقلال کمک کرد که کمتر کسی به این باشگاه کمک می‌کرد. نکته وجود دارد که ایشان زحمت کشید و گفت که هواداران به باشگاه کمک کنند. 126 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شد. این چرخ اینطور نمی‌چرخد. ساختار اقتصادی استقلال باید درست شود تا بتواند حق رشد، درآمد تلویزیونی و این مسائل را بگیرد وگرنه من استقلالی با 45 سابقه خودم را خراب کردم و آمدم. هیچ کاری هم نتوانستیم بکنیم، ما آتش نشان بودیم؛ آتش می‌گرفت و قرض و چک می‌گرفتیم تا شکایت‌ها را برطرف کنیم. ما نتوانستیم زیربنایی کار کنیم. کار ساختار نکردیم و فقط ایستادیم و هر کسی رسید یک فحشی داد. حقیقت این است؛ همین دلار که تغییر کرد، مثلا آقای فتحی با دیاباته قرارداد خوبی بست اما الان سعادتمند باید با دلار 17 هزار تومانی با او تسویه حساب کند. یک روزی با سند و مدرک می‌گویم باشگاهی که این اندازه مشکل دارد با شخص و عابربانک‌ها کارش حل نمی‌شود؛ عابربانک‌ها گوشه زندان‌ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز