خبرگزاری کار ایران

فغانپور: نه در جریان قرارداد ویلموتس بودیم و نه در جریان شکایت او/ شرایط قرارداد اسکوچیچ متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۹۰۳

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد ویلموتس و شکایت او از فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صفی الله فغانپور، مسئول امور حقوق فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد ویلموتس و شکایت او اظهار داشت: 4 ماه قبل از انتخاب ویلموتس و زمانیکه کی‌روش رفت به رئیس فدراسیون گفتم که قصد دخالت در انتخاب سرمربی را ندارم و صلاحیتش را هم ندارم ولی وقتی کسی را انتخاب کردید به عنوان سرمربی، آنار در اختیار کمیته حقوقی قرار دهید که متشکل از افراد حقوقی، کمیته مالی و کمیته بین‌الملل می‌شوند قرار دهید تا قراردادش تنظیم شود و هر وقت نهایی شد امضا شود. تا همین امروز هم من در جریان قرارداد ویلموتس نیستم و تا زمان فسخ قرارداد در جریانش نبودم. حالا من به کسانی که از امور حقوقی فدراسیون ایراد می‌گیرند و می‌گویند قراردادها مشکل دارد می‌گویم تقصیر امور حقوقی در این میان چیست؟ وقتی کاری به ما سپرده نمی‌شود چرا باید بابتش پاسخگو باشید؟ من وظیفه نداشتم که اعلام کنم که تنظیم قرارداد را به ما بسپارید ولی این کار را کردم ولی متاسفانه در اختیار ما قرار داده نشد و دیدیم که نتیجه‌اش چه شد.

وی افرود: در مورد شکایتی که مطرح شده الان بازهم امور حقوقی در جریان قضایا نیست و فدراسیون رأساً وکیل استخدام کرده و من به شخصه تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که در تنظیم قرارداد وکلایی که انتخاب شدند مصلحت فدراسیون و فوتبال ایران را لحاظ کنم و اصرار کنم که حقوق فدراسیون باید در پرداخت حق الوکاله لحاظ شود.

مسئول امور حقوقی فدراسیون در مورد ادعای ویلموتس مبنی بر تغییر قرارداد بعد از امضا از سوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در شرایط فعلی هر چیزی ممکن است ولی من واقعاً در جریان قرارداد ویلموتس نبودم و از مفادش خبر نداشتم و آن را از ما پنهان کرده بودند و حتی بعد از امضا هم بارها نامه‌نگاری کردیم که نسخه‌ای از قرارداد را در اختیار ما قرار دهند تا بررسی کنیم ولی این اتفاق نیافتاد و من واقعا نه در جریان ابتدای آن قرار داشتم نه انتهایش و نمی‌توانم در این شرایط نسبت به آن صحبتی داشته باشم.

فغانپور در خصوص قرارداد اسکوچیچ اظهار داشت: اسکوچیچ شرایطش فرق دارد، آن را جناب آقای بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون این را در اختیار امور حقوقی قرار داد و کمیته ای از امور بین الملل، مالی و حتی کارشناس های حقوقی خارج از فدراسیون تشکیل دادیم و بحث و بررسی شد و قرارداد هم امضا شد و الان می‌توانیم از قرارداد آقای اسکوچیچ دفاع کنیم اما درباره قراردادی آقای ویلموتس چیزی نمی‌توانم بگویم. 

وی همچنین افزود: قرار بر این بود که وکلای انتخابی زیر نظر امور حقوقی کار کنند اما متاسفانه بعد از این که جلسات تمام شد، مستقلا و بدون این که امور حقوقی در جریان امور باشد، ادامه پیدا می کند. من حتی نامه نوشتم که ما را در جریان این ماجرا قرار نمی‌دهند، ما را در جریان قرار دهید! امور حقوقی مسئولیت پیگیری و بررسی این موضوع را دارد و الان معلوم نیست چه کسی پاسخگو است. ما داوطلب شدیم برای این که این مسئولیت به ما واگذار شود اما نشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون از این امور اطلاع دارد یا نه، گفت: فدراسیون قطعا در جریان هستند و این افراد زیر نظر فدراسیون کار می‌کنند اما بحث من امور حقوقی است. این که ما وکلایی انتخاب کردیم، واقعا من از سوابق این وکلا اطلاعی ندارم و نمی توانم آن ها را رد کنم اما می‌دانم اینجا در داخل جوانانی هستند که شاید تجربه آنچنانی در امور حقوقی نداشته باشند و انشالله بتوانند به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز