خبرگزاری کار ایران

پزشک پرسپولیس: چاره‌ای نداریم، باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۰۱

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بدون برگزاری بازی‌های فوتبال هم هیچ گارانتی برای عدم ابتلا وجود ندارد. این ویروس از زندگی ما خارج نمی‌شود. باید زیستن با آن را یاد بگیریم، چاره دیگری نداریم.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا حقیقت در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: درباره تصمیم‌گیری برای شروع رقابت‌های فوتبال و در کل فعالیت‌های جامعه در حوزه‌های مختلف، یک نکته اساسی وجود دارد و آن ادامه‌دار بودن این وضعیت است. نمی‌توان درباره راهکارها صحبت کرد و نظر داد بدون آن که در نظر گرفت این ویروس با ما خواهد بود و قرار نیست از کشور و زندگی ما خارج شود. اگر درباره لزوم تعطیلی فعالیت‌ها صحبت می‌شود باید با این فرض باشد که این تعطیلی‌ها برای همه حوزه‌ها و برای مدت نامعلوم و شاید چند سال باشد. باید در نظر بگیریم این مساله شدنی است یا این که باید زیستن در کنار این ویروس را چون زیستن در کنار دیگر ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا یاد بگیریم؟

وی ادامه داد: وضعیتی که با آن روبرو هستیم مقطعی نیست که بگوییم تا زمان پایان آن صبر کنیم و بعد به جریان عادی زندگی برگردیم. به ناچار باید سبک زندگی را عوض کنیم. در فوتبال هم شاهد هستیم که کشورها کم‌کم در حال شروع فعالیت هستند. روسیه از تیر ماه آغاز می‌کند. بوندس لیگا از امروز استارت می‌زند. ما هم در پرسپولیس تابع قوانین هستیم. همان طور که از ماه اسفند برای قطع حلقه انتقال بیماری و با دستور مقام‌های بهداشتی، تمرینات را تعطیل کردیم، در حال حاضر هم منتظر هستیم مراجع رسمی کشور، فدراسیون و سازمان لیگ تصمیم خود را اعلام کنند.

دکتر حقیقت درباره این که اگر تصمیم مراجع رسمی بر شروع فوتبال باشد، چه نظری دارد، پاسخ داد: من موافق هستم. البته هیچ کس نمی‌تواند گارانتی کند که ابتلایی اتفاق نمی‌افتد. اصلا بحث درباره گارانتی و تضمین برای عدم ابتلا یک بحث غیر حرفه‌ای و غیر کارشناسی است. ما در یک محیط ایزوله زندگی نمی‌کنیم. تمرین و مسابقه هم که نباشد، افراد در جامعه حضور دارند. اعضای تیم‌ها، روزانه فقط برای چند ساعت در تمرین یا مسابقه هستند و باقی زمان‌ها را در اختیار خودشان قرار دارند. واقعیت تلخی است ولی ناچار هستیم که با این ویروس زندگی کنیم، همانطور که همه صنوف درگیر این مسائل هستند.

به هر حال ما تابع تصمیم‌های قانونی هستیم. امروز شنیدم، آقای رئیس جمهور هم گفتند که رقابت‌های ورزشی آغاز خواهد شد. مساله این است که حتی اگر ما لیگ خودمان را تعطیل کنیم، در عرصه ملی و باشگاهی درگیر رقابت‌های بین‌المللی خواهیم بود. از جمله باید به لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد. واقعیتی که با آن روبرو هستیم همان است که در ابتدا عنوان شد.

وی تصریح کرد: ما باید خودمان را آماده جنگ با کرونا کنیم. نباید از آن شانه خالی کنیم. اقدام‌های کنترلی زیادی انجام خواهد شد. باید به اعضای تیم آموزش بدهیم و هر روز آنها را بررسی کنیم. در حال حاضر منتظر دریافت پروتکل‌هایی هستیم که برای تیم‌های فوتبال در نظر گرفته خواهد شد.

تست و آزمایش هم حتما بخشی از این پروتکل خواهد بود ولی باید نحوه و مقاطع زمانی آن را مشخص کنند. بسیار مهم است که بازیکنان و دیگر اعضای تیم‌ها تا جایی که امکان دارد، مراقبت لازم را داشته باشند. قطعا مسوولیت و دشواری کار تیم‌های پزشکی خیلی بیشتر می‌شود ولی باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم. در همین ارتباط ما برنامه‌ریزی‌ها را برای فراهم آوردن امکانات لازم در محل تمرین، آغاز کرده‌ایم. منتظریم ببینیم در نهایت چه تصمیمی برای فوتبال و باشگاه‌ها گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز