خبرگزاری کار ایران

روزنامه قطری اعلام کرد:

سهمیه 2+2 ایران در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا(عکس)

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۵۸

روزنامه قطری استاد الدوحه از تصمیمات مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسابقات فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا پرده برداشت.

به گزارش ایلنا، روزنامه استاد الدوحه اعلام کرد با وجود بحران کرونا در سراسر جهان، همه نشانه‌ها تأیید می‌کنند که AFC در راه است و در برنامه خود افزایش تعداد تیم‌ها برای نسخه بعدی لیگ قهرمانان آسیا، که برای اولین بار به 40 تیم خواهد رسید، را در نظر گرفته است.

این تصمیمی است که در تاریخ 27 اکتبر در جلسه دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ویتنام به سرپرستی شیخ سلمان در حضور سعود المحنادی، نایب رئیس کنفدراسیون نهایی شده است. کشور قطر در صدر سهمیه بندی‌ها از منطقه غرب آسیا حضور دارد که چهار نماینده خواهد داشت و کشورهای چین، ژاپن و عربستان سعودی تنها تیم‌هایی هستند که سهمیه مشابه با قطر خواهند داشت.

همچنین اخیراً تعداد کرسی‌های سایر کشورها در غرب آسیا، یعنی ایران و امارات (2 + 2)، عراق (1 + 2)، ازبکستان (1 + 1)، اردن، هند، تاجیکستان، ترکمنستان (یک کرسی) تعیین شده است. درحالیکه کشورهای  لبنان و سوریه تنها یک تیم در مرحله پلی آف خواهند داشت. 

سهمیه 2+2 ایران در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا(عکس)

بدین ترتیب برای اولین بار مجموع تیم‌هاى حاضر در فصل بعدی لیگ قهرمانان به 54 تیم مى‌رسد که بعد از بازى‌هاى دور پلى‌آف 40 تیم در مرحله گروهى حضور خواهند داشت و در 10 گروه چهار تیمى رقابت مى‌کنند. این در حالی است که پیش از این، مشخص است که لیگ قهرمانان آسیا با حضور 32 تیم برگزار می‌شد که  در 8 گروه برگزار می‌شد و 16 تیم از آنها به 4 گروه در غرب و شرق قاره تقسیم می‌شدند.

اگرچه مسائل مربوط به فصل جدید به دلیل ویروس کرونا نسبتاً نامشخص است و به تعویق انداختن تعدادی از مسابقات از سال 2020 تا 2021 باعث فشرده شدن مسابقات در تقویم می‌شود، اما طبق انتظار کنفدراسیون فوتبال آسیا انتظار می رود مسابقات مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان 2021 از 12 تا 25 ژانویه برگزار شود،   مرحله گروهی 8 فوریه تا 28 آوریل به پایان می‌رسد، دور یک شانزدهم نهایی از 17 تا 26 مه 2021 و دور یک چهارم نهایی از 25 اوت و 15 سپتامبر به انجام می‌رسد. پیش بینی می‌شود مرحله نیمه نهایی 28 سپتامبر و 27 اکتبر و فینال 21 و 27 نوامبر برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز