خبرگزاری کار ایران

سه هفته تا محاکمه سرمربی تیم ملی؛اسکوچیچ با حکم فیفا نقره داغ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۵۲

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از عدم توافق با باشگاه صنعت نفت آبادان باید در انتظار حکم رسمی فیفا باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دراگان اسکوچیچ به عنوان یکی از مربیان موفق لیگ نوزدهم که موفق شد تیم صنعت نفت آبادان را با وجود مشکلات عدیده مالی در جمع تیم‌های بالای جدولی حفظ کند، تا پایان این فصل همراه طلایی پوشان نبود و به دلیل همان مشکلات این تیم را ترک کرد. 

اسکوچیچ که بیماری خودش و دلتنگی برای خانواده خود در کرواسی را بهانه کرده بود به مسئولان باشگاه صنعت نفت تعهد داد که در صورت موافقت با جدایی او، این سرمربی با هیچ تیم دیگری تا پایان فصل قرارداد امضا نخواهد کرد. اسکوچیچ اما در کمتر از یک هفته پس از ترک نیمکت تیم مدعی صنعت نفت در قراردادی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و جانشین مارک ویلموتس انتخاب شد تا در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی را در دست داشته باشد.

دراگان اسکوچیچ با این قرارداد به صورت رسمی نسبت تعهدنامه‌ای که امضا کرده بود بی اعتنا عمل کرد که با واکنش مدیران باشگاه نفت هم رو به رو بود. طبق توافق طرفین اگر اسکوچیچ متن تعهدنامه که مهم‌ترین فاکتور آن عدم سرمربیگری این مرد کروات تا پایان فصل بود را زیر پا می‌گذاشت، آن زمان باشگاه نفت می‌توانست درخواست غرامت ۱۲۰ هزار دلاری کند.

نزدیک به دو ماه پس از اینکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، باشگاه نفت با ارسال ایمیل به او و وکیلش خواستار تشکیل جلسه و مشخص شدن وضعیت پرداخت غرامت شد اما این سرمربی هیچ پاسخ مشخصی به باشگاه نداد. بی اعتنایی سرمربی سابق صنعت نفت موجب شد تا در روزهای پایانی سال گذشته رونوشت توافق‌‌نامه از سمت باشگاه به فیفا ارسال شود تا این نهاد درباره تخلف سرمربی سابق طلایی پوشان تصمیم گیری کند.

با توجه به بی‌توجهی اسکوچیچ نسبت به این موضوع مسئولان نفت آبادآن‌هم از او به فیفا شکایت کردند. هفته گذشته سرمربی تیم ملی در گفت‌وگوی تلویزیونی که داشت در مورد این پرونده مدعی شد که در حال حل شدن است. مسعود رضاییان معاون باشگاه نفت آبادان در این باره به گفت: هیچ چیزی حل نشده است. اسکوچیچ باید جواب ایمیل‌ها را می‌داد که بعد از یک زمانی حتی این کار را هم نمی‌کرد. وکیل او چند بار با ایمیل با باشگاه ارتباط برقرار کرد ودرآخرین ایمیل از باشگاه فرصت بیشتر خواسته بود، که در مقابل شکایت ما یک لایحه ارائه داده بود که مهلت آن‌هم 28 آوریل یعنی یک هفته پیش به پایان رسید و مجددا هیچ خبری از آنها نشد.

او درباره اینکه پرونده در فیفا چه وضعیتی دارد، گفت: اینطور نبوده که بخواهیم وکیل بگیریم و هزینه زیادی برای باشگاه به بار بیاوریم. ما مدارک‌مان را تحویل داده بودیم دیگر‌ همه چیز تمام شد و حالا از این به بعد منتظر رأی فیفا هستیم. اتاق حل اختلاف فیفا به نظرم تا نهایتا سه هفته دیگر حکم اسکوچیچ را مشخص می‌کند که با توجه به تمام شواهد و قرائن ما در این پرونده برنده هستیم و او باید غرامت را به باشگاه بپردازد. شاید اسکوچیچ توانسته باشد از تعهدش سر باز بزند اما نمی‌تواند مقابل حکم فیفا چنین رفتاری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز