خبرگزاری کار ایران

محمدرضا زنوزی:

دست از سر ما بردارند و ما را راحت بگذارند/ دولت کار سختی در راه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۳۲۱

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در خصوص مشکلات بخش خصوصی و تراکتور گفت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز در گفتگوی تصویری در  برنامه ورزش تعطیل نیست در شبکه ورزش حاضر شد و گفت:

"من از سال ۷۵ تیم‌داری می‌کنم و از تیم فوتسال شروع کردم و حالا به تراکتور رسیدم. در سال‌های اخیر که در فوتبال بودیم، درآمد آن چنانی وجود نداشته است و معمولا درآمدهای فوتبال به خود باشگاه‌های فوتبال نمی‌رسد.

وی در ادامه در این خصوص گفت:

"شرکت‌ها یا اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، خیلی خیلی بیشتر از خودِ باشگاه‌ها منفعت می‌برند و سود می‌کنند. برای مثال، اپلیکیشن‌ها و کارهای مختلفی در حاشیه فوتبال انجام می‌شود که آنها درآمدزایی می‌کنند، در حالی که هوادار برای تیم‌های فوتبال است، اما شرکت‌ها و اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، از آنها سود می‌برند. نمی‌خواهم خیلی این موضوع را باز کنم ولی البته برای عنوان کردن آنها نیز مشکلی ندارم."

زنوزی در ادامه توضیح داد:

"اگر بگوییم در فوتبال ۱۰۰ واحد درآمدزایی وجود دارد، ۹۵ درصد آن برای این شرکت‌ها یا اشخاصِ حاشیه‌ای، در اطراف فوتبال است و تنها ۵ درصد به باشگاه‌ها می‌رسد. مثلا با باشگاه‌ها قرارداد اسپانسری می‌بندند یا کارهای دیگری می‌کنند."

زنوزی در خصوص مخارجی که  در این دو سال در تراکتور و ماشین سازی کرده است گفت:

"مثلا بگویید ۸۰ یا ۵۰ واحد هزینه می‌کنیم، چه فرقی می‌کند؟ اصلا برگشت پولی بابت هزینه‌های ما در فوتبال وجود ندارد؛ ما در حال انجام یک سری کارها و تولید یک اپلیکیشن هستیم تا از آن طریق بتوانیم هواداران‌مان را جمع کنیم و با سرویس‌دهی از طریق آن اپلیکیشن به هوادارانمان، به نوعی درآمدزایی هم داشته باشیم."

زنوزی در  مورد توجه دولت به خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت:

"فکر نمی‌کنم الان زیرساخت‌هایی وجود داشته باشد که بخش خصوصی بیاید و این تیم‌ها را مدیریت و اقتصادی کند و بچرخاند؛ انجام این کار خیلی سخت است. مگر اینکه یک سری راه‌ها را باز کنند و کارهایی انجام دهند تا بخش خصوصی بتواند برنامه‌اش را اجرا کند.من اگر تراکتور را گرفتم، به عشق تراکتوری‌ها و مردم شهرم آمدم. هر شهری هم یک تماشاگر تراکتور داشته باشد، آنجا شهر من است."

زنوزی در خصوص اینکه بخاطر آنکه در بخش خصوصی فعالیت دارد آیا خدماتی را دریافت کرده است گفت:

"ما که چنین چیزی ندیدیم! اگر شما دیدید، بگویید تا ما استفاده کنیم.ما را راحت بگذراند و یک سری کارهایی که نباید انجام بدهند را نکنند تا مشکلات‌مان حل شود. باید از بالا به پایین بیاییم. باید بگوییم پول فوتبال از کجا تأمین می‌شود؟ اگر ۱۶ باشگاه در لیگ برتر یا ۱۸ باشگاه در لیگ یک نباشند، اصلا فوتبالی وجود دارد؟ چرا وقتی باشگاه‌ها هزینه فوتبال ایران را پرداخت و تأمین می‌کنند، رئیس فدراسیون توسط جایی غیر از خارج باشگاه‌ها انتخاب شود؟"

مالک تراکتور خاطر نشان کرد:

"چند روز قبل به آقای نبی گفتم که شما باید ۵۱ درصد آرای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را به باشگاه‌ها بدهید چون هزینه‌های فوتبال ایران را باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند. متاسفانه هزینه فوتبال را باشگاه‌ها می‌دهند ولی رئیس فدراسیون توسط شخص دیگری انتخاب می‌شود. ما باید از آن بالا شروع کنیم و به پایین بیاییم. نمی‌شود از پایین به بالا اصلاح کرد. بعضی مسائل باید از بالا به پایین اصلاح شود."

زنوزی در پایان گفت:

"الان که می‌خواهند اساسنامه فدراسیون را اصلاح کنند، ۷۰ رای را به ۹۱ رای تبدیل کردند ولی فقط ۲۰ درصد رای باشگاه‌ها را اضافه کردند؛ از یک طرف، ۳۷ درصد تعداد آرا را بالا بردند ولی از این سمت، فقط ۲۰ درصد را به باشگاه‌ها اختصاص دادند. یعنی از ۲۰ رای، تنها ۵ رای را به باشگاه‌ها دادند، در حالی که هزینه فوتبال را همین باشگاه‌ها می‌دهند. انتخاب رئیس فدراسیون نیز باید با ۵۱ درصد آرای باشگاه‌ها انجام شود."

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز